2014-07-23

Asfalt z dodatkiem zużytych opon

 

W województwie małopolskim, w okolicach Gdowa zakończono budowę jednego z odcinków obwodnicy, przy budowie której wykorzystano asfalt z dodatkiem gumy Modbit CR wyprodukowany przez spółkę Lotos Asfalt. Przy produkcji tego surowca wykorzystuje się m.in. gumę ze zużytych opon.

Jak informuje spółka Lotos, Modbit CR to ekologiczny asfalt, który ma zapewnić m.in. redukcję hałasu o około jedną trzecią w porównaniu do standardowych nawierzchni jednowarstwowych. Dzięki nowoczesnym technologiom przy jego produkcji wykorzystuje się m.in. gumę pochodzącą z recyklingu opon.

- Ze względu na ciągle rosnący ruch zaczynamy dostrzegać, jak dużym problemem jest hałas wywoływany przez auta - mówi Andrzej Wyszyński, prezes firmy realizującej kontrakt. - Kwestia ta dotyczy nie tylko wielkich miast, ale dotyka przede wszystkim mieszkańców stref przyległych do dróg o dużym natężeniu. Opracowane przez Lotos Asfalt lepiszcze jest idealne do budowy nawierzchni minimalizujących hałas komunikacyjny.

Asfalt produkowany z dodatkiem zużytej gumy charakteryzuje się wysoką odpornością na starzenie i pękanie. Warto dodać, że Modbit CR posiada właściwości przeciwpoślizgowe, które wpływają na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Takie parametry udało się uzyskać dzięki specjalnej, otwartej strukturze, która odprowadza nadmiar wody i zwiększa komfort jazdy podczas jesiennych i zimowych dni.

- Modbit CR, zastosowany na naszym kontrakcie, jest termostabilnym asfaltem modyfikowanym z dodatkiem gumy, charakteryzującym się podwyższoną odpornością na starzenie i rozszerzonym zakresem lepko-sprężystym - wyjaśnia A. Wyszyński. - Opracowując technologię połączenia destruktu gumowego z lepiszczem asfaltowym i tradycyjnym modyfikatorem, uzyskaliśmy innowacyjny wyrób o podwyższonych właściwościach użytkowych, przyczyniając się jednocześnie do wzrostu wykorzystania gumy z recyklingu jako modyfikatora asfaltu.

Gdańska spółka Lotos Asfalt w czerwcu 2004 r. przejęła pracowników i aktywa asfaltowe rafinerii w Jaśle. Rok później kupiła wydział asfaltowy dawnej rafinerii w Czechowicach-Dziedzicach. Obecnie spółka dysponuje trzema ośrodkami produkcyjnymi. Wytwarzane w nich asfalty drogowe klasyczne i modyfikowane, a także emulsje i inne specyfiki, trafiają do odbiorców w Polsce i za granicą.

(ik)

Źródło: Plastech, Fot.: Lotos Asfalt

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń