Marka Metzeler, specjalizująca się w produkcji opon do motocykli i skuterów, pragnie poprawić pozycjonowanie. Produkty firmy znane są na rynku już od ponad 150 lat.
Metzeler od początku swojej działalności łączy wiedzę i zaangażowanie w rozwijanie wysoko zaawansowanych technologicznie opon. Celem firmy od zawsze było bycie integralną częścią wspólnoty motocyklistów, dzielących charakterystyczne wartości i kody zachowań: indywidualizm we wspólnocie oraz respektowanie niepisanych zasad.
Wolność i duch niezależności, który jednoczy motocyklistów, są kluczowymi wartościami stanowiącymi fundament nowego pozycjonowania Metzelera: jazda na motocyklu uosabia ducha niezależności oraz wartości dzielone z grupą, stąd też nowy slogan „Sharing IndependenceTM”.
Marka posiada także nowe logo, które tak jak w przeszłości składa się ze znaku słownego, a więc nazwy firmy oraz znaku figuratywnego - słonia, który od roku 1905 jest jej symbolem. Nowe logo zostało pozbawione błękitnego, prostokątnego tła, stanowiącego jego ramę, zyskując z kolei nowy slogan i zmodyfikowany błękit ze wzoru Pantone, teraz o ciemniejszym odcieniu, aby nadać mu więcej elegancji.
Oprócz zmian wizualnych, marka zmodyfikowała także swoją ofertę. W ostatnim czasie firma wprowadziła na rynek kilka nowości: RoadtecTM Z8 Interact do motocykli sportowo-turystycznych, TouranceTM Next do miejskich enduro, KarooTM 3 do enduro on/off, ME888 MarathonTM Ultra dedykowana do motocykli tworzonych na zamówienie oraz SportecTM M7 RR dla klasy supersport. Wiele z tych modeli często zwyciężało w porównawczych testach, przeprowadzonych przez międzynarodowe magazyny motocyklowe.
Modyfikacje marki dotyczą także działalności w internecie. Strona firmowa została całkowicie przeprojektowana, dzięki czemu integruje aktywności firmy w mediach społecznościowych, wspierając interakcję z użytkownikami. Metzeler obecny jest na Facebooku z profilem polubionym przez ponad 260 tys. użytkowników, a także na Twitterze, Instagramie oraz Youtubie.
(ik)
Źródło i Fot.: PR Kwadrat