2014-07-14

Więcej luksusowych aut

 

Statystyki pokazują, że w Polsce sprzedaje się coraz więcej samochodów luksusowych, których ceny rozpoczynają się od 600 tys. zł. W związku z tym na nasz rynek wchodzą kolejne luksusowe marki. Ich przedstawiciele podkreślają, że klienci większą wagę przywiązują do indywidualnych cech auta.

W ubiegłym roku rynek aut premium i luksusowych stanowił ok. 8,5 proc., natomiast pod względem wartości sprzedaży osiągnął on poziom 20 proc. Z danych zebranych przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar wynika, że w 2013 r. sprzedaż w segmencie aut luksusowych wzrosła aż o ponad 90 proc. Podobnej tendencji możemy się spodziewać w bieżącym i przyszłym roku.

Różnicę w podejściu do ekskluzywnych pojazdów zauważa Piotr Jędrach, dyrektor generalny Porsche Inter Auto Polska: - Z markami samochodów luksusowych pracuję od pięciu lat i widzę bardzo dużą różnicę. Polacy kupujący takie auta są klientami, którzy zwracają uwagę na drobne detale, szczególną uwagę przykładają do indywidualizacji samochodu. To dowód na to, że Polacy kochają te samochody i potrafią się bawić motoryzacją.

Lepsze wyniki odnotowały marki, takie jak: Porsche, Jaguar, Land Rovera. Dobrze sprzedawały się również modele Bentleya, Ferrari czy Astona Martina. O tym, że zainteresowanie markami luksusowymi wzrasta świadczy również fakt, że na krajowym rynku pojawiają się nowi gracze tego segmentu. Pod koniec 2012 r. otwarto pierwszy w Polsce salon Maserati, a na początku lipca br. - salon Lamborghini. Przedstawiciele tej drugiej marki liczą na ciągły wzrost sprzedaży drogich aut. Firma produkująca sportowe samochody zaprezentowała właśnie nowy model Lamborghini - Huracán LP 610-4.

- Rynek luksusowych samochodów w Polsce wciąż jest niewielki. Liczy obecnie około 150 pojazdów. Myślę, że nasz najnowszy samochód może kupić około 20 osób. Naszymi najczęstszymi klientami są mężczyźni zainteresowani sportowymi autami i ogólnie luksusem - mówi agencji informacyjnej Newseria Stephan Winkelmann, prezes koncernu Lamborghini.

Najtańszy model w ofercie wspomnianej marki to właśnie Huracán LP 610-4, który będzie kosztował nieco ponad 1 mln zł. Nie dziwi więc fakt, że do luksusowych salonów najczęściej przychodzą klienci o określonej pozycji i statusie majątkowym.

- Takie auta kupują przede wszystkim pasjonaci, osoby, które kochają samochody i potrafią je docenić. Są to ludzie mający pewny status finansowy, które mają na swoim koncie sukcesy, są pewne siebie i bezkompromisowe - dodaje P. Jędrach.

(ik)

Źródło: Newseria, Fot.: Lamborghini

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń