W tym roku koncern Sumitomo Rubber Industries LTD. wprowadził na rynek nową oponę letnią Falken Sincera SN832 Ecorun. Model ten uzyskał wynik „A” w hamowaniu na mokrej nawierzchni na etykiecie UE.
Najnowsze energooszczędne opony wspomnianej marki przeznaczone są do samochodów osobowych. Ogumienie powstało z wykorzystaniem najnowocześniejszego na świecie Centrum Technicznego oraz japońskiego Super Komputera „Symulatora Świata”. Falken zatrudnił inżynierów spoza tradycyjnej branży oponiarskiej, aby rozwinęli nowoczesny proces projektowania „Nano 4D ", który przyczynił się do powstania modelu Sincera SN832 Ecorun. Dzięki nowym technologiom udało się wykonać bardziej szczegółowe symulacje i analizy, które z kolei pozwoliły na zmniejszenie oporu toczenia i długości drogi hamowania w stosunku do poprzedniego modelu. W efekcie najnowsza opona Falkena otrzymała klasę „A” na unijnej etykiecie.
Japoński Super Komputer znany jako „Symulator Świata” jest zwykle używany do modelowania zmian klimatu na dużą skalę lub do badań skutków tsunami i trzęsienia ziemi. Nowoczesne Centrum Techniczne jest w stanie wytworzyć promieniowanie, które jest około miliard razy bardziej dokładne niż konwencjonalne źródła promieniowania rentgenowskiego. Naukowcy stosują je do wielu projektów badawczych. Technologie te wykorzystano także do przeanalizowania związku krzemionki i budowy opony. Dzięki przeprowadzonej symulacji w rzeczywistych warunkach, inżynierowie Falken byli w stanie określić, jak i gdzie ciepło jest generowane przez oponę i jak je zminimalizować, żeby zmniejszyć opory toczenia.
W wyniku tych działań powstał nowy związek polimerów należący do grupy krzemionek. Grupy te ograniczają ruch elementów krzemionki i ich nagły wzrost temperatury. Ich reakcje symulowane były w nanometrowym powiększeniu (jeden milimetr to milion nanometrów). Uzyskane wyniki, pokazują oszczędność paliwa na poziomie 4 proc. w stosunku do poprzedniego bieżnika Falken SN828.
Oprócz powyższych innowacji, Sincera SN832 Ecorun posiada bardziej okrągły przekrój profilu, dzięki czemu równomierniej rozprowadzają się obciążenia pojazdu. Opona ma zapewniać precyzyjne prowadzenie i lepszą stabilność kierunkową. Ponadto szerokie i proste rowki boczne bieżnika gwarantują większą odporność na aquaplaning. Opona dostępna jest obecnie w 19 rozmiarach.
(ik)
Źródło i Fot.: Falken