Nowe wersje Boeinga 737, najlepiej sprzedającego się samolotu pasażerskiego w historii, będą fabrycznie wyposażone w ogumienie Michelin. Francuski koncern opracuje dla Boeinga 737 MAX 7 i 737 MAX 8 nowe opony radialne wykorzystujące innowacyjną technologię Near Zero Growth (NZG).
Technologia NZG wydłuża żywotność opony dzięki zastosowaniu ultra wytrzymałego kordu kompozytowego wykonanego z nylonu oraz włókien ar amidowych. Rozwiązanie to zapewnia dużą odporność na uszkodzenia. Zwiększona pod względem ścieralności wytrzymałość bieżnika umożliwia rzadszą wymianę opon, a tym samym pozwala zredukować koszty. Nowe modele ogumienia zostaną opracowane specjalnie dla modeli Boeingów, które zaczną być wykorzystywane przez linie lotnicze w 2017 r.
Technologia NZG w oponach lotniczych Michelin zapewnia:
Obecnie w opony francuskiego koncernu wyposażona jest około połowa wszystkich samolotów na świecie. Producent dostarcza ogumienie m.in. do takich modeli jak: Airbus A350, Boeing 787 Dreamliner, Embraer 170, Eurofighter oraz Lockheed Martin F-35A.
(ik)
Źródło i Fot.: NBS Communications