2014-07-08

Opony Michelin do Boeinga

 

Nowe wersje Boeinga 737, najlepiej sprzedającego się samolotu pasażerskiego w historii, będą fabrycznie wyposażone w ogumienie Michelin. Francuski koncern opracuje dla Boeinga 737 MAX 7 i 737 MAX 8 nowe opony radialne wykorzystujące innowacyjną technologię Near Zero Growth (NZG).

Technologia NZG wydłuża żywotność opony dzięki zastosowaniu ultra wytrzymałego kordu kompozytowego wykonanego z nylonu oraz włókien ar amidowych. Rozwiązanie to zapewnia dużą odporność na uszkodzenia. Zwiększona pod względem ścieralności wytrzymałość bieżnika umożliwia rzadszą wymianę opon, a tym samym pozwala zredukować koszty. Nowe modele ogumienia zostaną opracowane specjalnie dla modeli Boeingów, które zaczną być wykorzystywane przez linie lotnicze w 2017 r.

Technologia NZG w oponach lotniczych Michelin zapewnia:

  • o 50 proc. większą odporność na uszkodzenia spowodowane przez ciała obce, co podnosi żywotność bieżnika,
  • o 20 proc. mniejszą masę w porównaniu z oponami diagonalnymi, co wpływa na ograniczenie zużycia paliwa,
  • o 100 proc. większą żywotność w porównaniu z oponami diagonalnymi, co ogranicza czas niezbędny do serwisowania samolotu.

Obecnie w opony francuskiego koncernu wyposażona jest około połowa wszystkich samolotów na świecie. Producent dostarcza ogumienie m.in. do takich modeli jak: Airbus A350, Boeing 787 Dreamliner, Embraer 170, Eurofighter oraz Lockheed Martin F-35A.

(ik)

Źródło i Fot.: NBS Communications

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń