Niedawno zakończył się Międzynarodowy Festiwal Kreatywności „Cannes Lions", podczas którego każdego roku nagradzane są najbardziej kreatywne i innowacyjne kampanie reklamowe na świecie. W tegorocznej edycji marka Fiat zdobyła aż 7 "Lwów", co oznacza rekord w tym prestiżowym konkursie.
Trwające tydzień wydarzenie w Cannes we Francji, przyciągnęło pochodzących z 90 krajów 9 tys. profesjonalistów z dziedziny reklamy, wzornictwa i marketingu, uczestniczących w ramach tego przeglądu w licznych seminariach, warsztatach i kursach master. Istotnym elementem festiwalu było przyznanie „Lions Awards" - zgodnie z zasadami kwalifikacji olimpijskich (złoto, srebro, brąz) - które przyznano w poszczególnych kategoriach najlepszym kampaniom reklamowym na szczeblu międzynarodowym.
W tym roku marka Fiat zdobyła 7 "Lwów" za akcje reklamowe prowadzone w trzech różnych regionach: EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), LATAM (Ameryka Łacińska) i NAFTA (Stany Zjednoczone, Meksyk i Kanada). Przykładem może być transmitowany w wielu krajach europejskich spot reklamowy „Yacht", który otrzymał brązowy medal w kategorii „film". Reklama podkreśla walory nowego Fiata 500 Cult, przystępnego dla wszystkich, który - jak pokazuje spot- może być zarówno samochodem „premium", jak i „przystępnym dla wszystkich".
Ponadto włoska marka otrzymała srebrnego „Lwa" za kampanię "FIATski", zrealizowaną przez Fiata w USA. Natomiast Fiat Brazylia zatriumfował, odbierając 5 nagród. Pierwszą z nich firma otrzymała za kampanię „Vem pra Rua Campaign" na temat odpowiedzialności społecznej na drodze. Marce przyznano także srebrnego „Lwa" w kategorii „Radio" oraz dwa brązy odpowiednio w kategorii „Brand Content" i „Print".
Przyznane firmie nagrody to jednak nie wszystko. Platforma cyfrowa „Fiat Live Store", zrealizowana we współpracy z Agênciaclick Isobar, São Paulo - jedyny na świecie projekt online, który umożliwia połączenie interaktywne i w rzeczywistym czasie, pomiędzy klientami i technikami Fiata - zdobył brązowego „Lwa" w kategorii „Media" oraz „Lwa" w kategorii Innowacja (to pierwsze wyróżnienie dla brazylijskiej spółki).
(ik)
Źródło i Fot.: Fiat