Firma Continental, oficjalny sponsor Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2014 FIFA World Cup™ w Brazylii, wyposażyła w najwyższej jakości opony 32 autokary wożące drużyny piłkarskie oraz autobusy transferowe przewożące gości koncernu. Ogumienie ContiGol Urbano zostało tak zaprojektowane, by sprostać wymogom ruchu miejskiego w Brazylii, który charakteryzuje się częstymi zatrzymaniami oraz zmianami prędkości jazdy.
Dzięki nowej mieszance gumowej, zastosowanej w oponach ContiGol Urbano, udało się zwiększyć żywotność opony o 30 proc. w porównaniu do poprzedniego modelu. W ogumieniu wykorzystano również technologię AirKeep®, która wpływa na utrzymanie właściwego ciśnienia w oponie przez czas o połowę dłuższy. Tego typu rozwiązanie ogranicza deformację ogumienia i sprawia, że zapewnia ono lepsze własności jezdne.
Nazwa opon ContiGol Urbano to nie jedyny element łączący ją z Mistrzostwami Świata. Na ścianie bocznej ogumienia umieszczono specjalnie zaprojektowane, stylizowane piłki, logo FIFA World Cup oraz wulkanizowane, żółte logo Continental.
Produkcję opon ContiGol Urbano rozpoczęto w pierwszym kwartale 2014 r. w miejscowości Camaçari, w brazylijskiej prowincji Bahia. Wytwarzane są dwa rozmiary tego modelu - 275/80 R22.5 oraz 295/80 R22.5, przeznaczone na rynki Brazylii, Ekwadoru, Kolumbii i Wenezueli. Wszystkie oficjalne autokary Mistrzostw Świata wyposażone są w ogumienie ContiGol Urbano w rozmiarze 275/80 R22.5.
(ik)
Źródło i Fot.: Continental