W sobotę, 14 czerwca odbędzie się 11. edycja Supertestu Ekonomii, w którym najważniejsze kryterium stanowią koszty eksploatacji, przede wszystkim te związane z paliwem. Jak informuje organizator konkursu - Auto Klub Dziennikarzy Polskich, w tym roku do wyścigu zgłoszono 8 samochodów.
W tegorocznej edycji Supertestu Ekonomii rywalizować będą następujące samochody: Alfa Romeo Gulietta 1.4 TB, Fiat 500 Living 1.6 JTD, Fiat Ducato CNG, dwa Infiniti Q50 w różnych wersjach silnikowych (2.2d oraz 3.5h), SEAT Ibiza 1.6 TDI CR oraz dwie Skody Rapid: Spaceback 1.2 TSI Style Plus i liftback Elegance 1.6 TDI CR DPF.
W nadchodzącą sobotę wspomniane modele wystartują z Warszawy w 350 km trasę. Pokonując autostradę A2 i A1 dotrą do Włocławka, a potem skierują się do Płocka. Zgodnie z zasadami bezpiecznego podróżowania, po przejechaniu nieco ponad 200 km między Włocławkiem a Płockiem planowana jest przerwa na posiłek i relaks. Z Płocka uczestnicy Supertestu dotrą do miejscowości Góra, skąd pojadą do Płońska i dalej drogą krajową 7/S7 wrócą do Warszawy.
Tegoroczna edycja testu będzie prawdopodobnie najszybszą, gdyż ponad połowa tej trasy prowadzi autostradami, na których dopuszczalna prędkość to 140 km/h. Organizator konkursu liczy na to, że uczestnicy będą z tej możliwości korzystali. Skądinąd będzie ich do tego skłaniał regulamin imprezy, ustalający wysoką przeciętną prędkość na tym etapie.
W dotychczasowych 10 edycjach Supertestu Ekonomii uczestniczyło łącznie 111 samochodów 26 marek. Oprócz aut osobowych w rywalizacji pojawił się także autobus oraz mikrobusy, samochody ciężarowe i dostawcze. W klasyfikacji generalnej (koszt paliwa) sześciokrotnie zwyciężały auta napędzane silnikami wysokoprężnymi, trzykrotnie zasilane gazem ziemnym, a raz triumfował samochód hybrydowy.
Oprócz Auto Klub Dziennikarzy Polskich, nad przebiegiem imprezy czuwać będą sędziowie Moto Auto Klubu. Supertest wspierany jest także przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR.
(ik)
Fot. Alfa Romeo