2014-06-09

Jak wybierają warsztatowcy?

 

Przedstawiciele portalu MotoFocus.pl przeprowadzili ankietę wśród warsztatowców, w ramach której zapytano ich, w jaki sposób poszukują oni dostawców wyposażenia warsztatowego. Jak się okazuje przedstawiciele tej branży najczęściej szukają sprzętu w internecie, ale nie stronią także od targów branżowych. Ponadto chętnie wybierają produkty z oferty znanych dystrybutorów.

Z przeprowadzonej ankiety wynika, że 31,7 proc. klientów, wybiera dostawców wyposażenia warsztatowego w internecie. Mimo, że taka forma ma pewne ograniczenia, jak np. brak osobistego kontaktu z produktem, to nie ulega jednak wątpliwości, że sieć jest dziś często wybieranym źródłem informacji. Strony internetowe różnych dostawców umożliwiają zapoznanie się z ofertą i porównanie cen.

Jeśli jednak klientowi nie wystarcza pośredni kontakt wybiera się na targi branżowe. Taką odpowiedź wskazało 24,8 proc. badanych. Wystawy branżowe dają możliwość nie tylko dokładnego zapoznania się z produktem i informacjami na jego temat, ale także umożliwiają bezpośrednią rozmowę z przedstawicielem firmy oraz przyjrzenie się z bliska danej maszynie. Sprzedawcy muszą jednak zwracać szczególną uwagę, by nie wystraszyć klienta swoim zbyt natarczywym podejściem.

Prawie 22 proc. ankietowanych wybiera produkty znanych dystrybutorów i producentów. Spora część warsztatowców szuka także elementów wyposażenia warsztatu w ofercie dystrybutorów, u których kupują części samochodowe. Taką odpowiedź wskazało 14,9 proc. ankietowanych. Jak widać opcja kupowania wielu produktów w jednym punkcie ma sporo zwolenników. Nie bez znaczenia w tym przypadku jest fakt, że nabywcy dużych ilości części mogą liczyć na rabaty i promocje u swojego dystrybutora. Tylko około 5 proc. badanych przyznało, że przy wyborze dostawców wyposażenia warsztatu pyta o zdanie znajomych mechaników.

Wyniki ankiety pokazują, że producenci i dystrybutorzy maszyn i urządzeń powinni dbać o jasną i sprawą komunikację z klientem za pośrednictwem internetu. Kolejną istotną kwestią, na którą powinni zwrócić uwagę, jest udział w targach branżowych, na których mogą kreować pozytywny wizerunek firmy.

(ik)

Fot. Arch. redakcji

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń