GOODYEAR
Ultra Grip
Opona zimowa ciężarowa Goodyear Ultra Grip to nowość na miarę XXI wieku wśród opon zimowych ciężarowych. Wyznacza ona zupełnie nowe standardy sprawności w ekstremalnych warunkach zimowych oraz zapewnia doskonałą przyczepność, wymaganą w takich regionach, jak Skandynawia, Alpy czy generalnie w terenach górzystych. Nieregularny wzór bieżnika zapewnia rewelacyjne właściwości trakcyjne i prowadzenie się w warunkach zimowych. Doskonała stabilność poprzeczna, wzorowe prowadzenie się opony i skuteczne hamowanie na mokrych i śliskich, zaśnieżonych nawierzchniach zapewnia zoptymalizowany materiał bieżnika. Przekłada się to także na wysokie przebiegi opony i niskie opory toczenia. Unikatowy wzór bieżnika opony ciężarowej ogranicza do minimum odłupywanie i pękania bieżnika oraz zakleszczania się kamieni. Zasadnicze korzyści opon Goodyear WTS w porównaniu z poprzednią oponą G250 to sprawność lepsza o 25 proc., przebieg większy o 20 proc., właściwości trakcyjne na mokrej nawierzchni lepsze o 6 proc., doskonała skuteczność hamowania na nawierzchniach pokrytych wodą lub śniegiem, zoptymalizowana powierzchnia styku z drogą zapewniająca równomierny rozkład nacisku i zużywanie się opony. Stosować ją można na oś sterującą, w autobusach przeznaczona do stosowania na wszystkich osiach.
G 443
Opona zimowa na osie napędowe G443 została opracowana z myślą o wymagających zastosowaniach zimowych. Solidna konstrukcja i specjalne materiały bieżnika w połączeniu z najnowszymi rozwiązaniami w dziedzinie geometrii osnowy opony pozwoliły na stworzenie opony o optymalnych właściwościach trakcyjnych, skuteczności hamowania i prowadzenie się w warunkach zimowych, które jednocześnie gwarantują przewoźnikom długotrwałą eksploatację.
Zobacz cały numer PO 6/25 (Listopad-Grudzień 2003)
Goodyear Dunlop
Nowa rodzina opon do naczep
SP 252 385 65 225 Marathon LHT
Niemal co trzecia opona sprzedawana na polskim rynku opon ciężarowych jest przeznaczona do stosowania na osiach naczepowych . Opony naczepowe ( super single ) muszą charakteryzować się wysokimi przebiegami oraz niskimi oporami toczenia . Te dwa parametry generują niskie koszt eksploatacyjne opon a to jest jeden z najważniejszych elementów wysokiego postrzegania opony przez użytkownika
Koncern Goodyer Dunlop wprowadził na rynek nowe opony ciężarowe z rodziny Marathon LHT oraz SP 252 , które są przeznaczone do stosowania na osiach naczepowych w dalekim transporcie.
Wykorzystanie najnowszych materiałów oraz rozwiązań konstrukcyjnych i technologicznych pozwala na osiąganie wydłużonych przebiegów - o 30 proc. (w porównaniu do G114)
Mniejsze opory toczenia nowej opony dają oszczędności w zużyciu paliwa o niemal 2 proc.
Opony Marathon LHT oraz Dunlop SP252 charakteryzują się udoskonalną skutecznością hamowania na mokrych nawierzchniach. - skrócenie drogi hamowania o 4 m ( długość kabiny ciągnika ).
Budowa rzeźby opon ograniczają dodatkowo poziom hałasu generowanego przez toczącą się oponę do poziomów niższych od wymaganych przepisami.