BARUM
Polaris 2
To opona wykonana w nowej technologii Barum Scaning. Dzięki temu opona uzyskuje optymalne osiągi. Zastosowane rozwiązania techniczne sprawiły, iż Polaris jest oponą bardzo bezpieczną. Nowy jest wzór bieżnika z lamelami zygzakowatymi typu „z”. Zwiększona ich długość i ilość powoduje, że opona posiada lepszą przyczepność na ośnieżonej nawierzchni. Poprzeczne krawędzie lameli zygzakowatych powodują zwiększenie przyczepności bocznej, tzn. pojazd znacznie lepiej zachowuje się w zakrętach. Polaris 2 „uzbrojona” jest również w drugi rodzaj lameli falistych typu „s” w części barkowej. Sprawiają one, że opona jest bardziej sztywna, co w rezultacie zwiększa przyczepność przede wszystkim na zakrętach. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom technologicznym w tej oponie równomierne rozłożone są naciski powierzchniowe, co w rezultacie zwiększa jej przebieg. Kanały obwodowe, boczne kanały odprowadzające oraz skosy poprzeczne w kształcie delty sprawiają, że woda jest wyrzucana błyskawicznie. Przypuszczać należy, że Polaris 2, sprzedawana jest z tzw. półki budżtowej, stanowić będzie w naszych serwisach ciekawą ofertę dla kierowców. Opona dostępna jest w 23 rozmiarach od 13 do 17 cali z indeksami prędkości T (190 km/h) oraz H (210 km/h).
BRIDGESTONE/FIRESTONE
Winterhawk
Nowa opona koncernu B/F zastąpi popularną FW930, rekomendowaną w testach opon zimowych prezentowanych na łamach prasy motoryzacyjnej w ciągu ostatnich pięciu lat. Winterhawk to opona przeznaczona dla kierowców wszystkich typów samochodów osobowych, szukających najwyższej jakości oraz doskonale wyważonych osiągów w często zmieniających się w ciągu zimy warunkach pogodowych. Poprawiając osiągi FW930 na śniegu, mokrej i suchej nawierzchni oraz oferując poszerzoną o opony 16’’ i 17’’ gamę rozmiarów Winterhawk doskonale dostosowuje się do wymagań rynku.
COOPER
Discoverer M+S
Dzięki specjalnemu tripolimerowemu składnikowi mieszanki gumowej, opona ta posiada doskonałą przyczepność zarówno do śniegu i lodu, jak i do suchej i mokrej nawierzchni. Kształt przestrzenny opony został zaprojektowany tak, aby ciśnienie w strefie kontaktowej było równomiernie rozłożone dla równomiernego i powolnego zużywania się bieżnika. Bieżnik opracowany wg nowoczesnej technologii „snow groove” charakteryzują liczne krawędzie, zapewniające doskonałą przyczepność do śniegu i lodu, przy czym nie odbywa się to kosztem sztywności elementów bieżnika. Technologia „snow groove” dodatkowo zwiększa zatrzymywanie śniegu w rowkach okrężnych, aby wykorzystać zjawisko, że śnieg ma znacznie lepszą przyczepność do śniegu, niż guma. Kolejna nowatorska technologia „D2” polega na gęstym rozmieszczeniu zygzakowatych lamelli, zapewniających doskonałą przyczepność do powierzchni oblodzonej, pokrytej śniegiem oraz mokrej. Lamele są bardzo głębokie, aby przyczepność była tak samo dobra w całym okresie użytkowania opony. Ponadto zygzakowate żebro centralne i dopasowane do niego kształtem elementy bieżnika zapewniają stabilność oraz równomierne zużywanie się bieżnika, niezależnie od warunków pogodowych. Poszczególne elementy bieżnika różnią się wielkością celem redukcji szumu toczenia. Nowoczesny wygląd opony uatrakcyjni wygląd każdego pojazdu.
Weather-Master ST2
Jest to opona o bardzo wysokiej przyczepności w warunkach zimowych. Charakteryzuje ją gładka i spokojna jazda. Konstrukcja rowków obwodowych oraz poprzecznych pozwala na szybkie odprowadzenie wody i błota ze strefy kontaktowej. Weather-Master ST2 również powstała w oparciu o technologię „Snow Groove”, dzięki której śnieg ulega zatrzymaniu w bocznych rowkach okrężnych i poprawia przyczepność do ośnieżonej nawierzchni. W rezultacie zastosowania drugiej nowoczesnej technologii, czyli „D2”, osiągnięte są znakomite właściwości jezdne w warunkach zimowych, a jednocześnie zapewniono stabilną jazdę. W skład gumy tworzącej oponę wchodzi mieszanka tripolimerów, co poprawia właściwości opony w warunkach zimowych, zapewniając doskonałą przyczepność przy każdych warunkach atmosferycznych. ST2 posiada symbol „Severe Snow”, to znaczy szczególnie dobrze nadaje się do jazdy na mocno ośnieżonej nawierzchni. Opona przeznaczona jest do samochodów osobowych oraz terenowych.
GOODYEAR
FULDA
FULDA Kristall Supremo do samochodów klasy średniej i wyższej zapewnia wysoki stopień bezpieczeństwa w warunkach zimowych na zaśnieżonych, mokrych i suchych nawierzchniach. Głębokie rowki obwodowe i kierunkowa rzeźba bieżnika zapewnia skuteczne odprowadzanie wody. Zdecydowanie wpływa to na wzmocnienie ochrony przed zjawiskiem aquaplaningu, aż o 17 proc. w porównaniu z poprzednim modelem (oponą Kristall Rotego). Zwiększono także liczbę nacięć klocków bieżnika, czyli krawędzi „wgryzających się“ w śnieg i lód, co poprawiło przyczepność w ciężkich warunkach zimowych. Kristall Supremo jest zbudowana z gumy z domieszką związków krzemu (tzw. Silica Tread Compound). W celu obniżenia poziomu hałasu emitowanego przez oponę podczas jazdy skorzystano z symulacji komputerowej. Wskazała ona konstruktorom właściwe ułożenie i kształt elementów bieżnika. Dzięki temu Supremo zapewnia komfort pasażerom samochodu podczas jazdy w każdych warunkach pogodowych. Supremo wyposażona jest również we wskaźnik zużycia, który zapewnia łatwy i szybki sposób weryfikowania poziomu bezpieczeństwa. Jeśli głębokość rzeźby ogumienia wynosi tylko 4 mm, to przyczepność opon zimowych, drastycznie się zmniejsza. Szeroka paleta rozmiarów, o standardowym indeksie prędkości H (do 210 km/h), została poszerzona o indeks prędkości V (do 240 km/h) oraz wersje wzmocnione. Umożliwia to kierowcom osiąganie wyższych prędkości na zaśnieżonych i oblodzonych drogach.
MICHELIN
Pilot Alpin
Nowa opona Pilot Alpin drugiej generacji to produkt najwyższej klasy. Przy jej konstruowaniu wykorzystano doświadczenia zdobyte w laboratoriach koncernu oraz na trasach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata. Pilot Alpin drugiej generacji uzupełnia gamę produktów o bardzo ważny element – oponę zimową o najwyższych osiągach. Wprowadzana tej jesieni nowa Pilot Alpin jest oponą dla najbardziej wymagających użytkowników, tych samych, którzy wiosną tego roku kupowali letnią oponę Michelin Pilot Sport. Opona ta jest ukoronowaniem wieloletnich badań i w obecnym czasie prezentuje najwyższy poziom technologiczny, jeśli chodzi o konstrukcję opon zimowych. Zapewnia ona maksymalnie skuteczne hamowanie i jak najlepszą sterowność na każdym rodzaju nawierzchni, jaki można spotkać zimą: suchej, mokrej, zaśnieżonej oraz oblodzonej. Opona jest oferowana z indeksem prędkości H (maks. prędkość 210 km/h) oraz V (maks. prędkość 240 km/h) i w zależności od tego różni się budową. Maksymalną przyczepność na suchej nawierzchni zapewnia w obu odmianach system automatycznie blokujących się lamel dwukierunkowych. W przypadku opon z indeksem prędkości H jest to system BDS (Bi-Directional Sipe), który sprawia, że lamele zazębiają się o siebie i blokują, zarówno w kierunku poprzecznym, jak i wzdłużnym. To oznacza lepszą przyczepność, zarówno przy działaniu na oponę sił kierunkowych występujących w przypadku szybkiej jazdy po zakrętach, jak i kiedy na oponę działa duża siła o kierunku równoległym z osią wzdłużną opony – w czasie mocnego hamowania. Możliwość osiągania prędkości rzędu 240 km/h postawiała przed konstruktorami opon jeszcze większe wymagania. W Pilot Alpin z indeksem prędkości V zastosowano lamele o bardziej skomplikowanej konstrukcji. System VTS (Variable Thickness Sipe – Zmienna Grubość Lamel) gwarantuje automatyczne blokowanie się lamel w kierunku poprzecznym i wzdłużnym oraz odstępy między lamelami rzędu 0,15 mm, przy głębokości lamel rzędu 0,6 mm. Pozwala to na uzyskanie znacznie większej gęstości lamel na tej samej powierzchni oraz na szybsze występowanie efektu ich automatycznego blokowania się. Systemy VTS i BDS działają na podobnej zasadzie, jednak ten pierwszy szybciej reaguje na działanie sił, zarówno wzdłużnych jak i poprzecznych.