W rankingu "Top 100 Most Valuable Global Brands 2014" Toyota utrzymała pozycję najbardziej wartościowej marki motoryzacyjnej. W zestawieniu przygotowywanym przez instytut Millward Brown, marka japońskiego producenta została wyceniona na 29,6 mld dolarów. To aż o 21 proc. więcej niż w ubiegłym roku.
Zestawienie „Top 100 Most Valuable Global Brands 2014” obejmuje 100 najbardziej wartościowych marek z całego świata. Podobnie jak w ubiegłym roku, w ujęciu całościowym, na pierwszym miejscu znalazł się internetowy gigant Google. Natomiast Toyota zajęła najwyższą pozycję wśród producentów samochodów.
Wartość japońskiej marki została wyceniona przez ekspertów instytutu Millward Brown na podstawie przychodów firmy, wartości całej spółki, a także opinii 150 tys. osób, które oceniały stosunek do najbardziej znanych marek świata.
W ścisłej czołówce oprócz Toyoty znalazły się również marki, takie jak BMW (25,7 mld dol.), Mercedes (21,5 mld dol.) oraz Honda (14,1 mld dol.). Jedynym producentem z pierwszej dziesiątki, którego wartość w stosunku do roku 2013 spadła, był Volkswagen.
(ik)
Fot.: Toyota