Wprowadzone niedawno na rynek opony Goodyear Fuelmax o niskim oporze toczenia uzyskały najlepsze noty w testach porównujących ten parametr w ogumieniu wiodących producentów. W badaniu przeprowadzonym przez międzynarodową organizację badawczą TÜV SÜD Automotive GmbH, sprawdzano opór toczenia ogumienia przeznaczonego na oś sterującą i napędową. Dla porównania wybrano opony trzech głównych konkurentów.
Goodyear obliczył, że opony z gamy Fuelmax - współpracujące z wydajnym paliwowo ogumieniem do naczep Marathon LHT II - pomogą zaoszczędzić typowej flocie około 1200 euro rocznie[2] na kosztach paliwa w porównaniu do konkurencyjnej firmy, która uzyskała najbardziej zbliżony wynik, oraz nawet 1950 euro w porównaniu ze średnim wynikiem. Tym samym opony Goodyear są liderami, jeśli chodzi właśnie o oszczędność paliwa.
Kluczową zaletą ogumienia z gamy Fuelmax jest obniżony opór toczenia, bez kompromisu po stronie innych istotnych parametrów: przebiegów, hamowania na mokrej nawierzchni, itp. Opony na oś napędową Fuelmax D spełniają również wymagania stawiane ogumieniu zimowemu, dlatego też posiadają oznaczenie M+S i symbol trzech szczytów górskich oraz płatka śniegu. Duży potencjał oszczędności paliwa, oferowany przez te opony potwierdzają nie tylko wyniki testów, przeprowadzonych przez TÜV SÜD, ale także wyniki na unijnej etykiecie w zakresie efektywności paliwowej. Aż sześć z siedmiu dostępnych obecnie linii opon Goodyear Fuelmax uzyskało ocenę A lub B.
[2]Oszczędność paliwa obliczona przez Centrum Innowacji Goodyear G*ICL dla typowego pięcioosiowego zespołu ciągnika i naczepy na oponach 315/70 R22.5 na osi sterującej i napędowej oraz 385/55 R22.5 na osiach naczepy, przy założeniu średniego zużycia paliwa 34 l/100 km, rocznego przebiegu 150 tys. km i ceny paliwa 1.30 euro za litr. Faktyczne wyniki mogą się różnić ze względu na warunki drogowe i pogodowe, styl jazdy, sposób użytkowania, rozmiar opony, ciśnienie powietrza w oponie oraz stan pojazdu.
(ik)
Źródło i Fot.: Goodyear