Targi w Essen to dla każdego związanego z przemysłem oponiarskim wielka gratka. Można tam zarówno odświeżyć stare kontakty biznesowe jak i nawiązać nowe. Co dwa lata wystawia się tam kilkuset producentów produktów i usług. Z każdą edycją liczba ta zwiększa się, a nowe firmy na rynku starają się pozyskać jak najwięcej nowych kontrahentów.
Jak na każdych targach nie może zabraknąć premier produktów. Nasza redakcja znalazła czas, aby odwiedzić dwa stoiska, między innymi firmy Apollo, która zaprezentowała dwa nowe produkty . Alnac 4G Winter to nowa opona zimowa, która będzie dostępna od września tego roku w rozmiarach 15-16 cali z indeksem prędkości H, oraz Alnac 4G All Season (czyli całoroczna) w rozmiarach od 15 do 17 cali z indeksami H/V, która do sprzedaży wejdzie już w czerwcu.
Natomiast koncern Bridgestone tym razem skupił się na rolnictwie i zaprezentował aż 4 nowości. - Obecne trendy w rolnictwie idą w jednym kierunku: więcej, mocniej, szybciej i ciężej - zaczął Michael Codron, przedstawiciel firmy Bridgestone i dodał: - Aby sprostać bardzo szybko rozwijającemu się przemysłowi rolniczemu firmy oponiarskie muszą za nim nadążać.
Firestone Maxi Traction IF to opona przeznaczona do ciągników o mocy 180 km+. Opona odznacza się świetną elastycznością , jej budowa umożliwia pracę na obniżonym ciśnieniu przy takich samych parametrach obciążenia i prędkości. Firestone Maxi Traction Combine, to już opona przeznaczona do kombajnów zaprojektowana tak aby unikać przestojów w trakcie najcięższego sezonu żniw. Wzmocniona konstrukcja ścian bocznych umozliwia jazdę z zapełnionym zbiornikiem 12500 litrów. Firestone Performer Row Crop, przeznaczona jest do opryskiwaczy. Wzmocnione boki, umożliwiają jazdę z coraz cięższymi zbiornikami. Natomiast spod skrzydeł samego Bridgestone’a dostępna będzie opona klasy Premium – VT-Tractor. Jest to odpowiedź na szybko rozwijający się przemysł rolniczy i coraz więcej maszyn najwyższej klasy. Opona produkowana jest w rozmiarach od 28 do 42 cali. Bridgestone zapowiada w kolejnych latach poszerzenie palety rozmiarów. W oponie tej zastosowano technologię VF czyli „very high flection” co oznacza bardzo wysoką elastyczność. Konstrukcja opony pozwala na znacznie większy poziom uginania się pod ciężarem dzięki czemu jest w stanie przewieźć cięższy ładunek na niższym ciśnieniu powodując mniejsze szkody w uprawach, a także przewozić 40 proc. cięższe ładunki na takim samym ciśnieniu co zwiększa efektywność transportu.
W trakcie naszego pobytu na targach w Essen gościliśmy także na stoiskach firm Point S oraz Tyre 24. Pierwsza jest międzynarodową siecią posiadająca kilkanaście oddziałów krajowych począwszy od Francji, Niemiec i Włoch, poprzez Polskę, Czechy, po USA. Reprezentująca sieć Agnieszka Komornicka, prezes Point S Polska, była zadowolona z pierwszych dni targów. Stoisko odwiedziło mnóstwo gości z naszego kraju. Tylko w trakcie naszego pobytu dostrzegliśmy prezesa Moto-Budreksu Romana Kuligowskiego, członka zarządu Point S Polska i zarazem współwłaściciela krakowskiej firmy Nowakowski - Szymański - Jacka Szymańskiego. Wśród zwiedzających targi widzieliśmy też Tomasza Groehla prezesa opolskiej firmy Latex i dyrektora handlowego Oponeo.pl Andrzeja Reysowskiego.
Dużą ekspozycję posiadała również platforma cyfrowa Tyre24, gdzie spotkaliśmy Grzegorza Knosalę, szefa sekcji polskiej w tej firmie. Nasz rozmówca podkreślił, że platforma od wielu miesięcy zmienia strategię obraną na polski rynek. Obecnie zajmować się nim będzie pięciu przedstawicieli regionalnych oraz zespół ludzi działających w centrali w Kaiserslautern. Jesienią zaś należy spodziewać się małej rewolucji w przyciągnięciu nowych klientów do platformy Tyre24. Nowy produkt jest już prawie gotowy, ale o tym będziemy informowali krótko przed udostępnieniem aplikacji użytkownikom.
Aby zobaczyć więcej zdjęć kliknij tutaj
Relacja: S. Górzyński, S. Wojciechowski
Fot. S. Wojciechowski