2014-05-22

Ciche opony Dunlopa

 

Dulnop poinformował o wprowadzeniu nowej technologii, która obniży poziom hałasu wewnątrz pojazdu. Rozwiązanie o nazwie Noise Shield pozwoli entuzjastom motoryzacji rozkoszować się jazdą czy wsłuchać w dźwięk silnika swojego auta. Taką samą technologię o nazwie SoundComfort zastosowano w oponach Goodyear Eagle F1 Asymmetric oraz Excellence.

Jak informuje producent, najnowsza technologia niweluje hałas wewnątrz auta, generowany przez rezonans powietrza zamkniętego w oponie. Hałas ten powstaje, gdy opona toczy się po nawierzchni i jest strukturalnie przenoszony do środka pojazdu. Nowe rozwiązanie Dunlopa polega na wyłożeniu wnętrza ogumienia technicznie zaawansowaną pianką, która pomaga ograniczyć wibracje powietrza. Materiał ten skutecznie tłumi rezonans wewnątrz opony, zmniejszając poziom hałasu nawet o 11 dBA, co przekłada się na zmniejszenie poziomu hałasu w kabinie nawet o 4 decybele. Dzięki temu wewnątrz samochodu jest znacznie ciszej, zarówno przy mniejszej, jak i większej prędkości.

Wykorzystana pianka jest bardzo lekka i nie wpływa na właściwości jezdne opony, ani na jej indeks prędkości. Element ten jest integralną częścią ogumienia przez cały okres eksploatacyjny i w normalnych warunkach nie traci swoich właściwości.

Dunlop opracował wspomnianą technologię na zlecenie marki Audi do zastosowania w sportowych modelach RS6 i RS7, a także w nowym A8. Rozwiązanie jest dostępne w następujących pojazdach i oponach:

Audi RS6

  • Dunlop Sport Maxx GT – 285/30ZR21 100Y XL (1)
  • Dunlop WinterSport 4D – 285/30ZR21 100W XL

Audi RS7

  • Dunlop WinterSport 4D – 275/30R21 98W XL

Audi A8

  • Dunlop Sport Maxx GT – 275/35ZR21 103Y X.

 


1. XL – opona wzmocniona

 

(ik)

Źródło i Fot.: Goodyear

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń