Dulnop poinformował o wprowadzeniu nowej technologii, która obniży poziom hałasu wewnątrz pojazdu. Rozwiązanie o nazwie Noise Shield pozwoli entuzjastom motoryzacji rozkoszować się jazdą czy wsłuchać w dźwięk silnika swojego auta. Taką samą technologię o nazwie SoundComfort zastosowano w oponach Goodyear Eagle F1 Asymmetric oraz Excellence.
Jak informuje producent, najnowsza technologia niweluje hałas wewnątrz auta, generowany przez rezonans powietrza zamkniętego w oponie. Hałas ten powstaje, gdy opona toczy się po nawierzchni i jest strukturalnie przenoszony do środka pojazdu. Nowe rozwiązanie Dunlopa polega na wyłożeniu wnętrza ogumienia technicznie zaawansowaną pianką, która pomaga ograniczyć wibracje powietrza. Materiał ten skutecznie tłumi rezonans wewnątrz opony, zmniejszając poziom hałasu nawet o 11 dBA, co przekłada się na zmniejszenie poziomu hałasu w kabinie nawet o 4 decybele. Dzięki temu wewnątrz samochodu jest znacznie ciszej, zarówno przy mniejszej, jak i większej prędkości.
Wykorzystana pianka jest bardzo lekka i nie wpływa na właściwości jezdne opony, ani na jej indeks prędkości. Element ten jest integralną częścią ogumienia przez cały okres eksploatacyjny i w normalnych warunkach nie traci swoich właściwości.
Dunlop opracował wspomnianą technologię na zlecenie marki Audi do zastosowania w sportowych modelach RS6 i RS7, a także w nowym A8. Rozwiązanie jest dostępne w następujących pojazdach i oponach:
Audi RS6
Audi RS7
Audi A8
1. XL – opona wzmocniona
(ik)
Źródło i Fot.: Goodyear