Zawodnicy Dunlop podczas rundy Le Mans Mistrzostw Świata FIM w klasie Moto2 i Moto3 pojechali na tych samych oponach, jakich użyli w Jerez, mimo różnic dzielących te dwa tory. Miękka mieszanka została po raz pierwszy zastosowana w Jerez, gdzie Fin Mika Kallio po raz drugi zwyciężył w klasie Moto2, zmniejszając różnicę do lidera Esteve Rabata. W przypadku Moto3 klasyfikacja wyglądała podobnie - Romano Fenami wywalczył drugie zwycięstwo tego roku i obecnie traci już tylko pięć punktów do lidera Jacka Millera.
Tor Le Mans w regionie Pays de la Loire jest dobrze znany inżynierom Dunlop ze względu na rozgrywane tu mistrzostwa Francji oraz finałową rundę Mistrzostw Świata Endurance 2013. Podczas tej drugiej rywalizacji ekipa Suzuki Endurance Racing Team, jadąca na oponach wspomnianej marki, sięgnęła po mistrzostwo świata, a zawodnicy Team Motors Events April Moto zwyciężyli w klasie superstock, zdobywając tym samym Puchar Świata Endurance 2013.
Tor w Le Mans charakteryzuje się gładką, łagodną nawierzchnią i płaskimi zakrętami. Natomiast tor w Jerez wyróżnia się znacznie większą przyczepnością mechaniczną, jednak zakręty są mniej wymagające wobec opon. Podobieństwem obu tych miejsc jest natomiast prędkość przejazdu i niskie obciążenie opon, dzięki czemu miękkie mieszanki sprawdzają się na obu torach zarówno pod względem tempa, jak i trwałości.
Alokacja opon i kolory
Moto2:
Moto3:
(ik)
Źródło i Fot.: Goodyear