Hankook, południowokoreański producent opon, zaprezentował swoje wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2014 r. W pierwszych trzech miesiącach br. obroty koncernu w skali globalnej wyniosły 1,67 biliona wonów południowokoreańskich (KRW), przy wynoszącym 260,1 miliarda KRW zysku operacyjnym.
W I kw. 2014 r. firma osiągnęła stabilny wzrost finansowy. Taki rezultat udało się osiągnąć głównie za sprawą światowego ożywienia w branży opon Ultra High Performance (UHP). Obroty kwartalne w tym segmencie, którego wkład w ogólną wielkość sprzedaży wynosi ok. 29,1 proc., wzrosły w porównaniu z analogicznym okresem 2013 r. o 7,6 proc.
Fabryka Hankook na Węgrzech
Wzrost sprzedaży opon UHP marki Hankook zaobserwowano szczególnie na rynku chińskim - gdzie odnotowano wynik lepszy o 18 proc. w stosunku do I kw. ubiegłego roku. Natomiast w regionie Bliskiego Wschodu oraz Azji i Pacyfiku firmie udało się osiągnąć wynik większy o 14,4 proc. Lekki wzrost obrotów w segmencie opon UHP odnotowano także w Europie (o 4,4 proc.) i Ameryce Północnej (3,6 proc.).
(ik)
Fot. Arch. redakcji