Metro MCD
Opona Metro MCD miała premierę w 2004 roku. To całkowicie nowa opona do osi napędowych dla autobusów, śmieciarek i innych pojazdów miejskich. Pomyślana jako uzupełnienie opony na oś napędową Metro MCS, dawniej wykorzystywaną na wszystkich kołach, nowa opona Metro MCD zapewnia wolniejsze i bardziej równomierne zużycie oraz lepszą przyczepność na nawierzchni suchej i mokrej w warunkach jazdy miejskiej z częstym zatrzymywaniem się i ruszaniem. Dzięki nowemu wzorowi bieżnika i wykorzystanym mieszankom, opona 275/70R22.5 Metro MCD cechuje się lepszym nawet o 15 proc. hamowaniem na mokrej nawierzchni i o 10 proc. lepszą trakcją w zimie w porównaniu z dowolną inną oponą na oś napędową do autobusów miejskich. Inne korzyści to wzór bieżnika zapewniający równomierne zużycie i duży przebieg, a także bardzo niski hałas toczny, dzięki czemu opona jest o 2 dBA cichsza od standardowej opony drogowej. Opona Metro MCD posiada wzmacniane ściany boczne chroniące oraz przedłużony okres eksploatacji dzięki ochronie przed wżerami i ścieraniem ze wskaźnikami zużycia.
DUNLOP, SAVA – miejskie
SP 741 oraz City U 2
Opony do autobusów komunikacji miejskiej, potrzebują zupełnie indywidualnej rzeźby bieżnika, mieszanki gumowej oraz specyficznych rozwiązań konstrukcyjnych. Jest to odpowiedź na specyfikę użytkowania opon w warunkach miejskich, które charakteryzują się:
- bardzo częstym ruszaniem i zatrzymywaniem się
- częstymi skrętami
- ocieraniem się opony o krawężnik.
Konstruktorzy koncernu Goodyear Dunlop wdrażając kolejne nowe opony do autobusów komunikacji miejskiej zapewnili oponom tych marek najlepsze parametry eksploatacyjne. Specjalne mieszanki gumowe są wyjątkowo odporne na ścieranie, a głębokie profile przeciwpoślizgowe polepszają kontrolę nad pojazdem na mokrej nawierzchni oraz pozwalają na uzyskiwanie większych przebiegów. Szeroki bieżnik równomiernie rozkłada obciążenia dając jednocześnie bardzo dobrą sterowalność i stabilność.
Opony Goodyear Dunlop oraz SAVA posiadają wzmocnione ścianki boczne tym samym chronią oponę przed uszkodzeniami w przypadku ocierania się opony o krawężnik. Wszystkie opony tych marek można pogłębiać oraz bieżnikować.
Według naszych analiz najbardziej popularnym rozmiarem mającym zastosowanie w autobusach komunikacji miejskiej jest rozmiar 275/70 R22.5 oraz 295/80 R22.5. Ten pierwszy rozmiar jest w chwili obecnej najbardziej rozwojowym produktem w tym segmencie rynku. Koncern dostarcza opony do krajowych producentów autobusów komunikacji miejskiej (Solaris Bus & Coach, Jelcz, Autosan) potwierdzając tym samym, że jego produkty spełniają wymagania bardzo wymagającego rynku polskiego. Opony do autobusów miejskich Goodyear Metro, Dunlop SP 741 oraz Sava City U3 stanowią pełną paletę, która w pełni pokrywa potrzeby krajowych klientów.