GRUPA CONTINENTAL
ContiWinterContact TS 810 i TS 810 Sport
Nowa linia produktowa oferować będzie opony TS 810 14, 15, 16-calowe. Natomiast TS 810 Sport od 15-calowych do 20-calowych. Różnica pomiędzy TS 790 a 810 i 810 Sport poza konstrukcyjnymi polega na tym, że występują one w trzech indeksach prędkości T, H i V. Dzięki zastosowaniu nowych rozwiązań konstrukcyjnych oraz lepszych parametrów mieszanki gumowej poprawiono odporność na uślizgi boczne oraz poślizg hydrodynamiczny, w hamowaniu na mokrej i śliskiej nawierzchni. Uzyskano także większą stabilność na suchej nawierzchni. Konstruktorom Conti udało się stworzyć oponę zimową o bardzo dobrych parametrach.
W TS 810 mamy kilka nowych rozwiązań, min. dwa rodzaje asymetrycznego bieżnika z trzema (przy 215mm) i czterema kanałami obwodowymi (przy 225 mm). W TS 810 Sport przy szerokości 255 mm są cztery kanały, zaś przy 265 mm już takich kanałów jest pięć. Dzięki temu uzyskano znacznie lepsze parametry na mokrej nawierzchni. Konstruktorzy uwzględnili fakt, że w warunkach Europy Środkowo-Wschodniej większość dni zimowych nawierzchnie szos są mokre niż ośnieżone. Asymetria dzieli oponę TS 810 na trzy jakby odrębne części – zewnętrzną, środkową i wewnętrzną. Zewnętrzna charakteryzuje się dużą masywnością, mniejszą liczba lameli. Nacięcia są o mniejszej grubości. Opona w czasie szybkich manewrów po łukach na suchej nawierzchni pracuje najintensywniej. Dlatego tych krawędzi jest tu mniej. Część środkowa została dostosowana do warunków typowo zimowych. Duża liczba lameli oraz kanały obwodowe umożliwiają intensywne odprowadzanie wody oraz śniegu z błotem. Części środkowa i wewnętrzna mają większy kontakt z nawierzchnią w trakcie przyspieszania. W konstrukcji TS 810 zastosowano także tzw. stałe szczeliny w lamelach, które pozostają cały czas otwarte w momencie kontaktu z podłożem.
Semperit Sport Grip
Tegoroczna zimowa nowość Semperita to opona SPORT – GRIP z indeksem prędkości V umożliwiająca kierowcom jazdę do 240 km/h. Semperit to połączenie zaawansowanej technologii z unikatowym, dobranym komputerowo kształtem bieżnika. Dzięki zastosowaniu lameli addTraction ® opona zapewnia optymalną przyczepność, niemal „wgryza się” w śnieg i lód. Semperit Sport – Grip charakteryzuje się dużą odpornością mieszanki bieżnika na utratę elastyczności w niskich temperaturach, a także dużymi rezerwami bezpieczeństwa podczas jazdy po lodzie, śniegu i błocie pośniegowym dzięki szczegółowo dopracowanym nacięciom klocków bieżnika.
W przeprowadzanych na początku 2004 roku wspólnych testach niemieckiego związku automobilowego ADAC i jego austriackiego odpowiednika OAMTC zimowe opony Semperit kolejny raz otrzymały maksymalną notę co oznacza – według oceny ekspertów – ogumienie szczególnie godne polecenia.
CBI OPONY
Flamingo Alaska
Firma CBI Opony Sp. z o.o. wprowadziła na rynek nową oponę zimową marki Flamingo Alaska. Opona ta skierowana jest do użytkowników, którzy cenią sobie szybką i bezpieczną jazdę zimą. Zapewnia wysoki stopień bezpieczeństwa w trudnych warunkach zimowych na zaśnieżonych, mokrych i suchych nawierzchniach. Opona Flamingo powstała dzięki zupełnie nowej mieszance gumowej i opracowaniu technologii testowanej w warunkach zimy skandynawskiej oraz drogach szutrowych. Dało to rewelacyjnie dobrą przydatność do warunków polskich, charakteryzuje się ona przede wszystkim zwiększoną przyczepnością opony do podłoża (śniegu, lodu) oraz podwyższoną żywotnością bieżnika. Głębokie rowki obwodowe i kierunkowa rzeźba bieżnika zapewnia skuteczne odprowadzenie śniegu i wody spod kół. Zdecydowanie wpływa to na wzmocnienie ochrony przed zjawiskiem aquaplaningu, minimalizuje jednocześnie niskie opory toczenia, a co za tym idzie – mniejsze zużycie paliwa. Dzięki zastosowaniu specjalnej konstrukcji karkasu opona jest cicha i daje wrażenie komfortowej jazdy w różnych warunkach pogodowych. Producentem tej opony jest jedna z firm niemieckich powszechnie znana na rynku europejskim. Opona dostępna jest w 12 rozmiarach od 13 do 16 cali z indeksami prędkości Q, T oraz H.
HANDLOPEX
Tigar WinterA
To zimowa opona kierunkowa zapewniająca dobre prowadzenie na mokrej nawierzchni. Wyjątkowa rzeźba bieżnika powoduje skrócenie drogi hamowania oraz bardzo dobrą przyczepność na śliskiej nawierzchni. Opona cicha i charakteryzuje się dobrymi parametrami jezdnymi. Szerokie żebro prowadzące zapewnia dobre prowadzenie, zaś odpowiednio dobrany układ rowków odprowadzanie wody i błota pośniegowego. Odpowiednia mieszanka zimowa, wielkość oraz głębokość lamelek przecinających klocki opony powodują doskonałą przyczepność opon WinterA na śniegu.
PNEUHAGE
Platin RP 30 Winter
Oponę zaprojektowano w 3 różniących się szczegółami konstrukcyjnymi wariantach. Następnie za pomocą prób na laboratoryjnej hamowni oraz na torze testowym wybrano najbardziej optymalną rzeźbę bieżnika. Dzięki licznym testom oraz próbom, a także symulacjom komputerowym udało się osiągnąć bezkompromisową oponę. Wysokie właściwości trakcyjne oraz doskonałe prowadzenie boczne RP 30 zawdzięcza optymalnie zharmonizowanym kątom pochylenia lameli oraz długim, uformowanym w kształcie litery V blokom bieżnika. Dzięki tym cechom opona lepiej „wgryza się” w śnieg. Szerokie klocki bieżnika w części barkowej opony, wąskie klocki w części środkowej i optymalne usztywnienie poszczególnych klocków bieżnika gwarantują trzymanie toru jazdy, krótką drogę hamowania a także precyzję kierowania.
Bardzo szerokie, uformowane pod kątem bloki bieżnika w części barkowej zapewniają doskonałe zachowanie opony na suchej nawierzchni. Zoptymalizowane komputerowo i ułożone naprzemiennie względem siebie klocki bieżnika zapewniają komfort i niski poziom hałasu. Równomierne rozmieszczenie lameli na blokach bieżnika powoduje równomierny rozkład ciśnienia w części czołowej opon. Dzięki temu skrócona zostaje droga hamowania opony na śniegu i lodzie. Trzy szerokie rowki obwodowe zapewniają bardzo dobre odprowadzenie wody z środkowej części opony, co znacznie obniża ryzyko wystąpienia aquaplaningu. Mieszanka oparta na związkach krzemu (silica) zapewnia wysoką przyczepność na mokrej nawierzchni, poprzez zwiększenia tarcia z podłożem. Dodatkowo Silica zwiększa elastyczność w niskich temperaturach, co skutkuje lepszym przyleganiem opony do jezdni i dodatkowo polepsza stabilność jazdy.
Opona posiada specjalny wskaźnik przydatności w warunkach zimowych, który informuje użytkownika, kiedy głębokość bieżnika przekracza dopuszczalne minimum 4 mm, krytyczne dla opony zimowej.
R.TEC POLSKA
Teamstar
Hurtownia Opon i Felg należy do niemieckiej grupy REIFF GmbH z Reutlingen istniejącej od 1910 roku. Od 1998 roku R.TEC Polska zaopatruje krajowe serwisy ogumienia w opony nowe i bieżnikowane, felgi aluminiowe i stalowe. Oferuje jako wyłączny importer opony TEAMSTAR – produkowane przez koncern Continental dla sieci TOP SERVIS TEAM w Niemczech ( ponad 400 serwisów ).