Opony zimowe do autobusów
CONTINENTAL
HSW 2 Coach
Jeśli chodzi o przewóz pasażerów nowoczesnymi autobusami, Continental również ma stosowny produkt spełniający różne wymagania związane z jazdą w warunkach zimowych. HSW 2 Coach jest oponą, która dzięki zamkniętemu pasowi bieżnika opracowanego z myślą o autobusach i obejmującego trójwymiarowe mikrorowki przenosi siłę napędową i siłę kierowania na drogę przy stałej trakcji, niewielkim natężeniu hałasu i jednoczesnym utrzymaniu komfortu jazdy.
Zobacz cały numer PO 11/98 (Listopad 2012)
GOODYEAR
Omnitrac MST II
To nowa opona do naczep do transportu mieszanego. Jak zapowiada producent opona posiada lepsze osiągi we wszystkich kluczowych obszarach. Testy przeprowadzone przez operatorów flot wykazały, że zapewnia ona przebieg nawet do 15 proc. dłuższy w porównaniu z poprzednim modelem (Omnitrac MST) i o 25 proc. dłuższy, gdy porównamy nową oponę z konkurencyjną z segmentu premium. Opona MST II, wyposażona w technologię Omnitrac Max, uzupełnia ofertę Goodyeara dla segmentu transportu mieszanego, obejmującą opony MSS II na oś sterującą i MSD II na oś napędową. Naczepy stosowane w transporcie mieszanym najczęściej używane są w branży budowlanej do jazdy po drogach, placach budowy i kamieniołomach. Opony stosowane we wszystkich tych warunkach muszą zapewniać dobre parametry jazdy po drogach oraz być odporne na uszkodzenia powstające w trudnym terenie, a jednocześnie charakteryzować się wysokimi przebiegami, a tym samym niskim kosztem eksploatacji na kilometr. Goodyear Omnitrac MST II takie właśnie są. W MST II zastosowano technologię Omnitrac Max. Wykorzystuje ona najnowsze materiały i rozwiązania technologiczne, w tym elementy konstrukcyjne, takie jak: mieszanki bieżnika odporne na uszkodzenia, solidna konstrukcja osnowy i zoptymalizowane wzory bieżnika. W ten sposób uzyskano doskonałe przebiegi na drogach i nawierzchniach nieutwardzonych, jak również świetne parametry trakcyjne. Opona posiada szeroki i głęboki bieżnik oraz wielokątową budowę dla równomiernego zużycia i wydłużenia przebiegów. Zygzakowaty rowek centralny i zmienny kształt krawędzi klocków bieżnika poprawiają trakcję na drogach i poza nimi, a solidne rowki centralne zwiększają odporność na uszkodzenia. Ochraniacze przed kamieniami oraz podwójny kąt rowka zwiększają odporność na przebicia i poprawiają właściwości samooczyszczania. Bieżnik ma sztywną konstrukcję klocków bez nacięć, aby zwiększać odporność na uszkodzenia, a także specjalny układ elementów w celu ograniczania poziom hałasu. W zakresie przebiegów, opony MST II okazały się o 15 proc. lepsze niż MST i o 26 proc. lepsze niż konkurencyjny produkt. Goodyear Omnitrac MST są dostępne w rozmiarze 385/65R22.5 od sierpnia br., a rozmiar 445/65R22.5 zostanie wprowadzony na rynek w listopadzie tego roku. Opony 385/65R22.5 otrzymały następujące kategorie zgodnie z nowym unijnym obowiązkiem etykietowania opon: C - w zakresie efektywności paliwowej, B - w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni oraz dwie fale za wynik na poziomie 72 dB, jeśli chodzi o hałas zewnętrzny. Nowe opony można pogłębiać i bieżnikować. www.goodyear.pl .