Autobusowe

CONTINENTAL

Conti UrbanScandinavia HA3; HD3

W transporcie pasażerskim najważniejsze jest bezpieczeństwo. Wymagające zadania, które o każdej porze roku wypełniać muszą autobusy na ulicach miast oraz na drogach gminnych i regionalnych, stawiają wysokie wymagania przy wyborze odpowiedniego ogumienia. Najtrudniejszym testem dla opon jest trakcja w trudnych warunkach zimowych. Nowo opracowana opona Conti UrbanScandinavia HA3 w pełni wykorzystuje zalety bezkompromisowej konstrukcji opon do użytku w autobusach miejskich. Jako opona zimowa do montażu na wszystkich osiach autobusów komunikacji miejskiej z powodzeniem spisuje się na typowych zimą nawierzchniach dzięki wzorowi bieżnika z licznymi krawędziami i lamelami. Continental zaleca stosowanie zimą ogumienia zoptymalizowanego pod kątem trakcji. Conti UrbanScandinavia HD3 jest dostępna jako specjalna opona na oś napędzaną. Nawet, jeśli ustawodawcy w niektórych krajach europejskich wymagają stosowania opon zimowych tylko na osi napędzanej, firma Continental zaleca używanie ich w autobusach na wszystkich osiach. Opony te stanowią inwestycję przede wszystkim w bezpieczeństwo pasażerów, kierowcy i pojazdu, a nie tylko w punktualność i unikanie kosztownych przestojów. W oponach zimowych do autobusów wykorzystuje się wysoce elastyczną mieszankę z czystej, naturalnej gumy, która twardnieje dopiero w temperaturze minus 60°C. Bardziej miękka mieszanka poprawia przyleganie opony do drogi. W połączeniu z zimowym bieżnikiem, wzrost przyczepności zimą jest wyraźnie zauważalny. W przypadku przejazdów autobusów turystycznych nie ma przerwy zimowej, gdyż wielu operatorów obsługuje również kurorty narciarskie. Aby dotrzeć do miejsc uprawiania sportów zimowych, często trzeba pokonać zaśnieżone drogi z dala od autostrad.

Zobacz cały numer PO 9/106 (Wrzesień 2013)

 


 

CONTINENTAL

Conti Coach HA3, CityPlus HA3, Urban

Na targach Commercial Vehicle Show 2013 w Birmingham Continental zaprezentowano nową gamę opon 3 generacji zaprojektowanych specjalnie z myślą o wszystkich segmentach transportu osobowego: połączeniach liniowych, ruchu dalekobieżnym i - po raz pierwszy - komunikacji regionalnej. Opracowane przez firmę Continental opony trzeciej generacji stanowią kamień milowy w segmencie opon wysokiej klasy przeznaczonych do pojazdów użytkowych. Trzecia generacja opon to zoptymalizowana pod względem użytkowym paleta produktów, która ma za zadanie zapewnić klientom jeszcze większy sukces finansowy. Pojawia się całkiem nowa oferta produktów z przeznaczeniem do ruchu osobowego. Ze względu na coraz wyższe wymagania w stosunku do opon w kontekście ochrony środowiska i bezpieczeństwa nadszedł, zdaniem firmy Continental, czas na przedstawienie linii produktów zoptymalizowanych pod kątem potrzeb charakterystycznych dla przewozu osób. W tak aktualnych obszarach, jak urbanizacja, ekologia i przyszłe potrzeby w zakresie mobilności centralną rolę odgrywają przewozy osób na bliskich i dalekich trasach, przez co zasługują one na szczególną uwagę producentów opon. Nowa rodzina produktów przeznaczonych dla przewoźników komercyjnych skierowana jest do wszystkich obszarów zastosowań - od komunikacji miejskiej, poprzez połączenia regionalne i czarterowe, po dynamicznie rozwijający się segment autobusowej komunikacji dalekobieżnej. We wszystkich obszarach zasadnicze wymagania stawiane nowoczesnym oponom autobusowym można zamknąć w trzech słowach: komfort, ekonomika i bezpieczeństwo. Dzięki trzem nowym seriom opon - Conti Coach, Conti CityPlus i Conti Urban - należącym do najnowszej, trzeciej generacji i skonstruowanym z myślą o ściśle określonych zastosowaniach Continental idealnie wpisuje się w wielorakie potrzeby branży autobusowej. Conti Coach stworzono na potrzeby segmentu komunikacji dalekobieżnej. Opony dostępne będą w rozmiarach 295/80 R22.5 oraz 315/80 R22.5 do zastosowania na wszystkich osiach. Opony te zapewniają wysoką ekonomikę eksploatacji, ponieważ wpływają na oszczędne zużycie paliwa. Na szosie gwarantują dobrą przyczepność wzdłużną i poprzeczną, stabilność kierunkową, precyzję kierowania pojazdem, a także - dzięki zastosowanym lamelom - doskonałe zachowanie na mokrej nawierzchni przez cały okres eksploatacji. Z myślą o zimowych warunkach na drogach firma Continental ma w swoim programie od 2010 roku specjalne opony zimowe HSW 2 Coach. City Plus HA3 to opona opracowana specjalnie z myślą o zastosowaniu w autobusach obsługujących połączenia regionalne - spełnia dokładnie wymogi formułowane przez ten wymagający i dynamicznie rozwijający się segment. Opona nadaje się do zastosowania na kołach wszystkich osi i dostępna jest w rozmiarze 295/80 R22.5. Wyróżnia się doskonałymi właściwościami jezdnymi i świetnym zachowaniem na mokrej nawierzchni przez cały okres eksploatacji, bardzo dobrym przebiegiem i równomiernym zużyciem. Dla operatorów autobusów ważny jest zarówno duży komfort oferowany podróżnym w autobusie, jak i aspekt ekonomiczny w postaci oszczędnego zużycia paliwa oraz możliwości bieżnikowania i regeneracji opony. Wszystkie te własności oferuje ta uniwersalna opona. Conti Urban to opona stworzona z myślą o wymagającej komunikacji miejskiej Continental ma w ofercie oponę Conti Urban HA3 zakładaną na koła wszystkich osi, w rozmiarach 275/70 R22.5 i 315/60 R22.5. Nowa opona ma jeszcze mocniejszą ścianę boczną, która skutecznie chroni ją przed uszkodzeniami w wyniku najechania na krawężnik oraz zapewnia dłuższy przebieg nawet o 20 procent.

Zobacz cały numer PO 7-8/105 (Lipiec-Sierpień 2013)

 


 

GOODYEAR

Marathon Coach

To pierwsza opona Goodyeara przeznaczona specjalnie do autokarów do montażu na każdą oś. Nowa linia opon Goodyear Coach wychodzi naprzeciw wskazanym w badaniu potrzebom europejskich operatorów autokarów. Nowe opony oferują doskonałe parametry i wysokie oceny w ramach unijnego systemu etykietowania ogumienia. Marathon Coach jest oponą całoroczną do montażu na dowolnej osi. Charakteryzuje się wyjątkową asymetryczną konstrukcją, dzięki której, przy zachowaniu wysokiego poziomu komfortu, uzyskuje dobre parametry zużycia i długie przebiegi. Asymetryczna konstrukcja rozwiązuje problem nierównomiernego zużycia opon, co jest poważnym problemem w nowoczesnych autokarach i może prowadzić do skrócenia żywotności ogumienia. Marathon Coach posiada asymetryczny bieżnik, dzięki któremu opona zużywa się równomiernie, tym samym uzyskując dłuższe przebiegi. Solidna konstrukcja zewnętrznych barków zapewnia wysoką odporność na nieregularne zużycie, takie jak uszkodzenia boczne i szybkie ścieranie barku. Bieżnik z pięcioma szerokimi żebrami wydłuża przebiegi opony, zapewniając jednocześnie doskonałe parametry kierowania i komfortu jazdy. W bieżniku najnowszej generacji zastosowano technologię Sileflex, która wydłuża przebiegi opony i zwiększa jej efektywność paliwową. Technologia ta zmniejsza również podatność opony na uślizg na mokrej drodze, do czego przyczyniają się też gęsto rozłożone blaszki Flexomatic. Korpus opony jest dodatkowo chroniony przed uszkodzeniem przez kamienie, co wydłuża żywotność opony. Opony Marathon Coach są dostępne w rozmiarach 295/80R22.5 i 315/80R22.5. Pod względem efektywności paliwowej uzyskują klasę B lub C, w zależności od rozmiaru, oraz klasę B pod względem przyczepności na mokrej nawierzchni, jak również znak jednej fali w kategorii hałasu zewnętrznego, co oznacza poziom 69 dBA. Tym samym oferują doskonałe parametry. Opony ciężarowe Goodyear, w tym opisana Marathon Coach do autobusów, znajdują się w ofercie firmy Art-Gum z Bielska Białej.

Zobacz cały numer PO 6/104 (Czerwiec 2013)

 


 

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń