2014-04-28

Michelin w I kwartale 2014 r.

 

Grupa Michelin opublikowała wyniki uzyskane w I kwartale 2014 r. Firma odnotowała sprzedaż na poziomie 4,8 miliardów euro, co jest zgodne z przyjętymi wcześniej założeniami. Na wyniki Grupy pozytywnie wpływa poprawiająca się sytuacja na rynku sprzedaży opon.

W I kwartale 2014 r. Grupa odnotowała wzrost wolumenu sprzedaży o 3,4 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Lepszy wynik to efekt nie tylko dobrej sprzedaży opon marki Michelin, ale także wzrostu produkcji samochodów osobowych i związanej z tym sprzedaży opon na pierwsze wyposażenie oraz wzrostów w segmentach ciężarowym, rolniczym, jednośladów i lotniczym. Mimo takich rezultatów negatywny wpływ na wyniki miały kursy walutowe, zwłaszcza umocnienie euro w stosunku do innych walut.

Wolumen sprzedaży opon do samochodów osobowych i dostawczych

1 kw. 2014

% zmiana rok do roku

 Europa,

Rosja,

Turcja

Ameryka Północna

Azja

(bez Indii)

Ameryka Południowa

Afryka,

Bliski Wschód,

Indie

Łącznie

Pierwsze wyposażenie

+ 6 %

+ 5%

+ 8%

- 8%

- 9%

+ 5%

Rynek wymiany

+ 4%

+ 7%

+ 11%

+ 6%

+ 4%

+ 7%

 

Za sprawą zwiększonej produkcji samochodów wolumen sprzedaży opon osobowych i dostawczych w Europie na pierwsze wyposażenie wzrósł o 6 proc. Inaczej wygląda jednak sytuacja we wschodniej części kontynentu, gdzie z powodu spowolnienia gospodarczego w Rosji i niestabilnej sytuacji na Ukrainie sprzedaż spadła o 6 proc. Rezultaty, jakie odnotowano w innych regionach świata wyglądają następująco: Ameryka Północna - wzrost o 5 proc., Azja - wzrost o 8 proc., Ameryka Południowa - spadek o 8 proc. Na rynku wymiany największą sprzedaż opon osobowych i dostawczych odnotowano na terenie Azji (wzrost o 11 proc.). W Europie Zachodniej oraz Ameryce Północnej wolumen sprzedaży wzrósł o 7 proc., a w Ameryce Południowej o 6 proc. Na rynku Europy Wschodniej odnotowano natomiast spadek o 8 proc.

Wolumen sprzedaży: opony do samochodów ciężarowych

1 kw. 2014

% zmiana rok do roku

Europa,

Rosja,

Turcja

Ameryka Północna

Azja

(bez Indii)

Ameryka Południowa

Afryka,

Bliski Wschód,

Indie

Łącznie

Pierwsze wyposażenie*

- 3%

+ 6%

+ 11%

+ 10%

- 8%

+ 5%

Rynek wymiany*

+ 9%

+ 8%

+ 4%

+ 4%

+ 3%

+ 5%

*Tylko rynek opon radialnych

 

W przypadku opon ciężarowych na pierwsze wyposażenie w I kw. 2014 r. odnotowano zróżnicowane wyniki. W Europie Zachodniej popyt wzrósł o 8 proc., natomiast w Europie Wschodniej obniżył się o 40 proc. Dobry wynik uzyskano w Azji - wzrost o 11 proc. oraz w Ameryce Południowej - wzrost o 10 proc. Lepszy rezultat o 6 proc. zaobserwowano na rynku Ameryki Północnej. Wyniki sprzedaży opon ciężarowych na europejskim rynku wymiany wykazują podobne tendencje, jak w przypadku ogumienia na pierwsze wyposażenie. W krajach Europy Zachodniej wzrost popytu wyniósł 16 proc., natomiast w Europie Wschodniej odnotowano spadki. Większą sprzedaż o 8 proc. odnotowano w Ameryce Północnej, natomiast w Azji i Ameryce Południowej  - o 4 proc.

Poniżej prezentujemy wyniki dotyczące opon specjalistycznych:

- opony przemysłowe - mimo, że sektor górniczy znajduje się w fazie wzrostowej, popyt na opony pozostaje w trendzie spadkowym zapoczątkowanym w IV kwartale 2013 r. Popyt na rynku pierwszego wyposażenia w krajach rozwiniętych odbudowuje się, natomiast na rynku wymiany poprawia się w krajach rozwiniętych i słabnie w krajach rozwijających się.

- opony rolnicze - na rynku pierwszego wyposażenia w krajach rozwiniętych popyt osłabł. Sprzedaż na rynku wymiany pozostaje w fazie wzrostowej w Europie, ale spada w Ameryce Północnej.

- opony do jednośladów - w Europie popyt wzrósł, z kolei w Ameryce Północnej sprzedaż spadła z powodu gorszych warunków pogodowych.

- opony lotnicze - sprzedaż opon do samolotów cywilnych wzrosła, z kolei na rynku opon dla maszyn wojskowych zanotowano spadek.

Grupa Michelin podtrzymuje swoje cele na 2014 r. - wzrost zysku operacyjnego, uzyskanie wskaźnika ROCE na poziomie ponad 11 proc. i osiągnięcie ponad 500 mln euro dodatnich przepływów pieniężnych, utrzymując jednocześnie wydatki inwestycyjne na poziomie 2 mld euro.

(ik)

Źródło i Fot.: Michelin

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń