2014-04-14

Nowe opony od Bridgestone

 

W styczniu firma Bridgestone ogłosiła wprowadzenie na rynek czterech nowych opon  motocyklowych na tegoroczny sezon. Do nowości koncernu, które są już obecne na rynku należy ogumienie Battlax Hypersport S20 EVO, Battlax Racing R10 EVO oraz Battlax Racing V02. W maju br. producent planuje wprowadzić także opony Battlecross X30 i X40.

 

Battlax Hypersport S20 EVO

Pracując nad ulepszeniem wersji Battlax Hypersport S20 inżynierowie skupili się na wydłużeniu okresu eksploatacji opony tylnej oraz poprawy stabilności prowadzenia i przyczepności w ostrych zakrętach. W nowych oponach Battlax Hypersport S20 EVO udało się to osiągnąć dzięki specjalnie opracowanemu pasowi (z przodu), który zwiększa sztywność, oraz nowej mieszance z zastrzeżoną technologią Bridgestone NanoPro-Tech™, która działa na poziomie cząsteczkowym, zmniejszając opór toczenia i wydłużając okres eksploatacji. Nowy model zapewnia dłuższy przebieg ogumienia o 22 proc. Ponadto gwarantuje również lepszą przyczepność opony tylnej i przedniej, zarówno na torze, jak i na drodze.

Dostępne rozmiary:

  • 120/70 ZR 17 M/C S20F EVO (58W) TL
  •  180/55 ZR 17 M/C S20R EVO (73W) TL
  • 190/50 ZR 17 M/C S20R EVO (73W) TL
  • 190/55 ZR 17 M/C S20R EVO (75W) TL
  • 200/55 ZR 17 M/C S20R EVO (78W) TL

 

 

Battlax Racing R10 EVO

Dzięki zoptymalizowanej konstrukcji przedniej opony (rozmiar 120/70 R17), udało się zwiększyć o 10 proc. powierzchnię styku z podłożem, co z kolei poprawia jej przyczepność boczną. Ponadto nowa mieszanka gumowa tylnej opony zapewnia zauważalną poprawę przyczepności zarówno bocznej, jak i wzdłużnej. Dzięki tym zmianom ogumienie umożliwia osiąganie lepszych czasów okrążeń.

Dostępne rozmiary:

  • 120/70 ZR 17 M/C R10FZ (58W) TL TYPE 2
  • 180/55 ZR 17 M/C R10RZ EVO (73W) TL TYPE2
  • 180/55 ZR 17 M/C R10RZ EVO (73W) TL TYPE 4

 

 

Battlax Racing V02

Opony powstały na bazie modelu Battlax Racing V01, obiecując właścicielom maszyn typu „superbike” i Moto3TM szybsze czasy okrążeń i dłuższy okres eksploatacji. A wszystko to za sprawą najnowszej technologii konstrukcyjnej MotoGP i mieszance Bridgestone. Dzięki nowej budowie pasa GP-Belt w oponie tylnej, która optymalizuje powierzchnię styku i zwiększa jej nacisk, udało się poprawić parametry związane z przyczepnością i stabilnością supermotocykli. Nowy model zapewnia krótsze czasy okrążeń o ponad 1 sekundę w porównaniu z poprzednią wersją.

Dostępne rozmiary:

  • 120/600 R 17 V02F SOF TL (SBK)
  • 120/600 R 17 V02F MED TL (SBK)
  • 200/655 R 17 V02R SOF TL (SBK)
  • 200/655 R 17 V02R MED TL (SBK)

 

 

Battlecross X30 i X40

Nowe opony motocrossowe są przeznaczone do różnych rodzajów nawierzchni: X30 do średnich podłoży i X40 do twardych podłoży. Oba modele powstały w oparciu o zaawansowaną technologię projektowania bieżnika i klocków motocrossowych, która została przetestowana na najważniejszych zawodach motocrossowych. Bieżniki opon przednich Battlecross X30 i X40 są złożone z klocków ułożonych asymetrycznie od lewej do prawej strony, dzięki czemu zapewniają wysoką stabilność i lepsze przyspieszanie, a jednocześnie pewność przy wchodzeniu w zakręty. Ogumienie tylne zostało opracowane z wykorzystaniem nowej technologii Bridgestone Castle Block z odlewanymi wypukłymi klockami. Dzięki nim opona zyskuje efekt krawędzi, co pomaga przy przyspieszaniu, wchodzeniu w zakręty i uzyskiwaniu lepszych czasów okrążeń. Pełna oferta tych modeli ma być dostępna na rynku w maju br.

Battlecross X30

Rozmiary:

  • 80/100 -21 X30F 51M TT
  • 90/100 -21 X30F 57M TT
  • 110/90 -19 X30R 62M TT
  • 120/80 -19 X30R 63M TT
  •  110/100 -18 X30R 64M TT
  • 100/90 -19 X30R 57M TT
  • 80/100 -21 X40F 51M TT
  • 110/100 -18 X40R 64M TT
  • 100/90 -19 X40R 57M TT
  • 110/90 -19 X40R 62M TT

Battlecross X40

 

(ik)

Źródło i Fot.: Bridgestone

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń