2014-03-03

Ostatnie testy opon Pirelli

 

W minionym tygodniu w Bahrajnie odbyła się ostatnia, czterodniowa sesja testowa, podczas której zespoły Formuły 1 mogły sprawdzić opony Pirelli w specyfikacji 2014. Przygotowując się do nadchodzącego sezonu ekipy testowały cztery nowe mieszanki ogumienia: twardą P Zero „pomarańczową”, pośrednią P Zero „białą”, miękką P Zero „żółtą” oraz supermiękką P Zero „czerwoną”.

Poniżej prezentujemy gamę opon Pirelli do Formuły 1 w sezonie 2014:

Twarde P Zero „pomarańczowe” posiadają najtwardszą mieszankę gumową. Model powstał z myślą o torach, na których temperatura otoczenia jest wysoka, ogumienie jest mocno obciążane w szybkich zakrętach lub nawierzchnia jest szorstka. Opona dłużej się rozgrzewa, co zapewnia jej maksymalną trwałość. Podobnie jak w przypadku pozostałych produktów jest to całkowicie nowa mieszanka i konstrukcja. Opony są dostosowane do najnowszych samochodów z większym momentem obrotowym i bardziej wydajnymi systemami odzyskiwania energii.

Pośrednie P Zero „białe” to zbalansowana mieszanka, w której postawiono na kompromis między osiągami a wytrzymałością. Najlepiej sprawdza się na szybkich torach, mocno obciążających ogumienie. Opony posiadają nowy profil i pracują w niskim zakresie temperatur.

Miękkie P Zero „żółte” również charakteryzują się balansem między osiągami a trwałością. Priorytetem przy ich tworzeniu była szybkość, a nie pokonywanie długiego dystansu. Mimo to opony sprawdzają się zarówno na początku, jak i na końcu wyścigu. Ogumienie to stanowi jedno z najczęściej wybieranych rozwiązań w całej gamie.

Supermiękkie P Zero „czerwone”, posiadające miękką mieszankę, stanowią doskonałe rozwiązanie na wolne i kręte tory, zwłaszcza przy niskich temperaturach. Supermiękkie opony bardzo szybko się rozgrzewają, przez co są idealnym rozwiązaniem na kwalifikacje, ale skutkiem ubocznym tego jest oczywiście przyśpieszona degradacja. Opona ma lepszy kontakt z nawierzchnią niż jej poprzedniczka co oznacza poprawę przyczepności i prowadzenia.

Przejściowe opony Cinturato „zielone” zostały zmodyfikowane przed sezonem i są bardziej uniwersalne od deszczowych. Przy pełnej prędkości odprowadzają około 25 litrów wody na sekundę. Ogumienie  można wykorzystać na mokrym oraz przesychającym torze.

Deszczowe Cinturato „niebieskie” sprawdzają się doskonałe podczas ulewy. Przy pełnej prędkości mogą odprowadzić do 65 litrów wody na sekundę. Ogumienie posiada nową mieszankę i przeprojektowany bieżnik tylnych modeli. Opony są teraz trwalsze i sprawdzają się także na przesychającym torze.

(ik)

Źródło i Fot.: Pirelli

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń