Autobusowe

BRIDGESTONE

U-AP 001

Nowa opona autobusowa klasy premium na wszystkie osie została zaprezentowała podczas majowych targów Reifen Essen. Opracowano ją z myślą o eksploatacji w warunkach intensywnego transportu miejskiego. Pod względem kluczowych parametrów gwarantuje lepsze osiągi niż poprzedniczka - model R192, a jednocześnie zapewnia użytkownikom korzyści w czterech najważniejszych obszarach: poziomu bezpieczeństwa przez cały rok - dzięki wyższej przyczepności i lepszym parametrom hamowania w każdych warunkach, w tym także na błocie oraz świeżym i topniejącym śniegu (oznaczenie M+S i symbolem góry); mniejszemu kosztowi eksploatacji - dzięki wydłużeniu żywotności o 20 proc. Ponadto, nowa opona ma większy potencjał pogłębiania i bieżnikowania oraz jest bardziej odporna na nieregularne zużycie. Ma wydłużoną żywotność dzięki programowi Bridgestone Total Tyre Life (Program Total Tyre Life jest częścią Bridgestone Total Tyre Care - elastycznego pakietu uzupełniających się programów dla opon ciężarowych, które pomagają flotom w dokładnym kontrolowaniu kosztów związanych z ogumieniem), który gwarantuje długi okres eksploatacji, a także możliwość wielokrotnego bieżnikowania, dzięki wysokiej klasy bieżnikom marki Bandag, oraz wyższą nośność (ze 148 do 150) pozwalającą spełniać wymagania współczesnego transportu publicznego (rozporządzenie EURO VI). Trwały karkas nowej opony został stworzony do przenoszenia większych obciążeń niż jego poprzednik, a także do wytrzymywania dużych nacisków i sił odkształcających wywołanych tysiącami przejechanych kilometrów zarówno w nowej, jak i bieżnikowanej wersji. Do produkcji modelu U-AP 001 wykorzystano także mieszanki najnowszej generacji, zapewniające wysoką wytrzymałość na ścieranie i nadmierne nagrzewanie, co pomaga wydłużyć żywotność karkasu i ograniczyć opory toczenia. Niższy opór toczenia przekłada się z kolei na oszczędność paliwa. Zaawansowany bieżnik U-AP 001 jest o 5 proc. szerszy niż w oponach R192. Dzięki temu został zwiększony przebieg opony, jej przyczepność i sprawność na zakrętach. Szersze, masywne żebra barku opony zapewniają lepszą trwałość i wytrzymałość na otarcia podczas manewrowania. Dodatkową odporność na uszkodzenia zapewnia twarda osłona, która chroni karkas i ścianę boczną przed uszkodzeniami. Na wiosnę br. do kilku firm komunikacji miejskiej w Europie Zachodnie trafiła U-AP 001 w rozmiarze 275/70 R22.5. Jeszcze w tym roku planowane jest poszerzenie oferty o rozmiar 245/70 R19.5. Opona U-AP 001 to pierwszy model autobusowy firmy Bridgestone w ramach nowego podejścia producenta do przejrzystych i bardziej zrozumiałych nazw produktów. Odzwierciedlają one dwa najważniejsze aspekty właściwego użytkowania: rodzaj nawierzchni (U = Urban, czyli miejskie) i oś (AP = All Position, czyli na wszystkie osie).

Zobacz cały numer PO 7-8/115 (Lipiec-Sierpień 2014)

 


 

YOKOHAMA

107ZL

Nowa opona przeznaczona na oś kierowaną autokarów do eksploatacji na autostradach. W jej produkcji zastosowano innowacyjne rozwiązania technologii „Zenvironment”, takie jak przełomowa metoda mieszania składników gumy oraz nowa konstrukcja bieżnika i karkasu, zapewniające zwiększoną trwałość, dłuższe przebiegi i niższe zużycie paliwa. Specjalnie opracowana nowa mieszanka karkasu zwiększa jego żywotność przy wielokrotnym bieżnikowaniu. 6-żebrowa konstrukcja bieżnika sprawia, że opona ma doskonałe parametry na osi kierowanej. Oponę wyróżnia zwiększona do 6000 liczba mikrorowków wzdłużnych, gwarantujących doskonałe odprowadzenie wody i równomierne zużycie. Opona dostępna jest w rozmiarach: 315/70R22.5, 295/80R22.5; 315/80R22.5. Dystrybutorem opon Yokohama w Polsce jest firma ITR.S.A. www.yokohama-online.pl

 

Zobacz cały numer PO 6/114 (Czerwiec 2014)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń