BMW pracuje obecnie nad dwoma nowymi produktami. Pierwszym z nich jest felga wykonana w całości z włókna węglowego, drugi stanowi połączenie aluminium (ramiona, szprychy) z włóknem węglowym (obręcz). Niemiecki koncern planuje wprowadzić nowy produkt na rynek w ciągu dwóch lat.
Włókno węglowe to materiał coraz częściej stosowany w motoryzacji. Rzadko jednak jest ono wykorzystywane do produkcji felg. Dotychczas rozwiązanie to stosowano tylko w niektórych supersamochodach.
Felga wykonana z włókna węglowego zaprezentowane przez szwedzki Koenigsegg w 2012 roku
Franz Storkenmaier, kierujący projektem BMW, uważa że obręcz łącząca aluminium z włóknem węglowym jest o 25 proc. lżejsza niż używane obecnie felgi aluminiowe. Z kolei felga w całości wykonana z włókna węglowego powoduje zmniejszenie masy nawet o 35 proc.
Produkty nad którymi pracuje koncern mają być trwalsze niż standardowe felgi aluminiowe. Dodatkową zaletą tych produktów jest wyeliminowanie problemu związanego z zarysowaniem felg. Minusem może być jednak ich wysoka cena.
(ik)
Fot. Koenigsegg