Osobowe, SUV, 4x4

BOMA

Nankang Snow Viva

Opona zimowa przeznaczona jest do samochodów klasy średniej i wyższej, poruszających się w zimie z prędkością do 210 km/h. Sportowa, kierunkowa rzeźba bieżnika zapewnia stabilną jazdę zarówno po drogach pokrytych śniegiem jak i błotem. Duża ilość nieregularnych lameli skraca drogę hamowania. Szeroki prosty rowek środkowy zwiększa przyczepność na śniegu oraz poprawia  kierowalność poprzez „efekt szyny” natomiast krzyżujące się rowki obwodowe przyczepność na lodzie. Specjalna krzemionkowa mieszanka w połączeniu z nową rzeźbą bieżnika poprawia trakcję w niskich temperaturach. Snow Viva od szerokości 16 cali posiada dodatkowe zabezpieczenie obręczy tzw. ochraniacz felgi. Nankang to najstarsza fabryka opon na Tajwanie, której historia sięga roku 1940. O wysokiej jakości jej produktów świadczy popularność marki na rynkach całego świata oraz produkcja opon klasy ZR. Szeroka paleta rozmiarowa obejmuje średnice do 24 cali. Opony Nankang posiadają homologację europejską ECE od 1991 roku. Technologia wytwarzania opon zaczerpnięta została przez fabrykę od japońskiego producenta – Jokohamy.  Importerem opon Nankang w Polsce jest firma BOMA z Katowic, www.boma.pl

Grupa GOODYEAR

Dębica Frigo 2

Wysoka trwałość, lepsza przyczepność i większa odporność na poślizg w trudnych warunkach zimowych – to najważniejsze cechy tej nowej opony zimowej z Dębicy. Zastąpi ona w wielu rozmiarach oponę Frigo Directional. W stosunku do swej poprzedniczki, Frigo 2 ma nowy, udoskonalony skład gumy dostosowany do niskich temperatur. Jest też cichsza. Wprowadzone udoskonalenia sprawiły, że na tej oponie można będzie przejechać więcej kilometrów. Konstrukcja Frigo 2 została oparta o nowy skład mieszanki, który zapewnia jej elastyczność w niskich temperaturach poprawiając charakterystykę zużycia opony i zapewniając jej optymalną przyczepność, gdy temperatura spada poniżej 7 stopni Celsjusza.   Klocki bieżnika złożone są z dwóch elementów, co zwiększa ilość krawędzi stykających się z jezdnią. Kierunkowy profil bieżnika oraz zwiększona ilość rowków zapewnia skuteczniejsze odprowadzanie błota pośniegowego i wody, co z kolei zwiększa odporność opony na zjawiska aquaplaningu, czyli poślizgu na cienkiej warstwie wody oraz slushplaningu, czyli ślizgania się na nawierzchni pokrytej błotem pośniegowym. Charakterystyczne ułożenie klocków bieżnika wpływa na obniżenie poziomu hałasu, a solidne klocki barkowe opony zapewniają doskonałe prowadzenie samochodu na zakrętach. Dzięki udoskonalonej konstrukcji stopki opona jest lepiej osadzona na obręczy felgi, co z kolei redukuje wibracje i zwiększa komfort jazdy. Opony dostępne są w 14 rozmiarach na obręcze o średnicy 13, 14 i 15 cali, wszystkie z oznaczeniem prędkości T (dopuszczalna prędkość maksymalna 190 km/h). Frigo 2 to także trzy nowe rozmiary wcześniej niedostępne wśród zimowych opon marki Dębica.

Dunlop SP Winter Sport 3D

Opona zapewnia doskonałą przyczepność oraz wyjątkowe wyniki podczas hamowania na ośnieżonej lub mokrej nawierzchni, zapewniając kierowcy maksymalną kontrolę nad torem jazdy samochodu. W konstrukcji Winter Sport 3D zastosowano opracowaną przez Dunlop, sprawdzoną w wyścigach samochodowych technologię Multi Radius Tread (MRT), dzięki której uzyskano jednolite rozłożenie ciśnienia na styku bieżnika z nawierzchnią. Opona posiada bieżnik o trzech różnych typach rowków, które dzielą powierzchnię opony na poszczególne strefy. Obejmują one obszar barku opony oraz boczne części pasa środkowego i blok centralny. Obszar barkowy charakteryzuje się nowymi trójwymiarowymi rowkami. W bocznej części pasa środkowego umieszczono rowki o wysokiej amplitudzie a blok centralny pokrywają tzw. "rowki ściągające". Każdy ich rodzaj odpowiedzialny jest za inne zadania, które w połączeniu dają niespotykane własności jezdne we wszystkich warunkach jazdy zimą. Konstrukcja nowej opony to także JLB, czyli bezstykowy pas nylonowy. Efektem jego działania jest zminimalizowanie zmian rozmiarów opony przy zachowaniu optymalnej powierzchni styku z drogą, w efekcie czego, większa powierzchnia bieżnika przylega do nawierzchni. Korzyścią jest wyjątkowa stabilność jazdy przy dużych prędkościach i równomierne zużywanie się opony. Nowy, reaktywny proces mieszania związków krzemu z użyciem środka wiążącego pozwala na utrzymanie elastyczności bieżnika w niskich temperaturach. Przekłada się to na lepszą przyczepność opony we wszystkich warunkach pogodowych, przy wyższych prędkościach a także wpływa na wydłużenie jej żywotności. Nowy składnik bieżnika zawiera olej o niskiej zawartości policyklicznych węglowodorów aromatycznych (PCA), oferując tym samym korzyści w zakresie ochrony środowiska. Bieżnik kierunkowy umożliwia szybkie odprowadzenie wody spod powierzchni opony. Dzięki temu zwiększa się odporność opony na zjawisko aquaplaningu. SP Winter Sport 3D dostępna będzie w 21 rozmiarach - od 15 do 19 cali, z indeksem prędkości od T = 190 km/h do W = 270 km/h, co umożliwia szerokie zastosowanie w większości samochodów z najwyższych segmentów.

Grupa MICHELIN

Pilot Alpin PA2

To jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie produktów Michelin. Opona zimowa o najwyższych osiągach. Maksymalną przyczepność na ośnieżonej, oblodzonej i suchej nawierzchni zapewnia w obu wersjach bieżnika system samoblokujących się dwukierunkowych lamel. W przypadku opon z indeksem prędkości H jest to system BDS (Bi-Directional Sipe), który sprawia, że lamele zazębiają się o siebie i blokują, zarówno w kierunku poprzecznym, jak i wzdłużnym. To oznacza lepszą przyczepność, zarówno przy działaniu na oponę sił kierunkowych, występujących w przypadku szybkiej jazdy w zakrętach oraz w czasie silnego hamowania gdy na oponę działa duża siła o kierunku równoległym z osią wzdłużną opony. W oponie z indeksem prędkości V (do 240 km/h) zastosowano lamele o bardziej skomplikowanej konstrukcji. System VTS (Variable Thickness Sipe – Zmienna Szerokość Lamel) gwarantuje automatyczne blokowanie się lamel w kierunku poprzecznym i wzdłużnym oraz odstępy między lamelami rzędu 0,15 mm, przy głębokości lamel rzędu 0,6 mm. Pozwala to na uzyskanie znacznie większej gęstości lamel na tej samej powierzchni oraz na szybsze występowanie efektu ich automatycznego blokowania. Systemy VTS i BDS działają na podobnej zasadzie, jednak ten pierwszy szybciej reaguje na działanie sił, zarówno wzdłużnych jak i poprzecznych. Właśnie w oponie Pilot Alpin PA2 system VTS został zastosowany po raz pierwszy. Optymalne własności na mokrej i oblodzonej nawierzchni zapewniają rowki oraz kanały odprowadzające wodę, a także specjalna, mikrodeformowalna mieszanka gum bieżnika, która dostosowuje się do faktury nawierzchni. Zastosowana guma zwiększa przyczepność opony, wykorzystując nawet drobne nierówności, charakterystyczne dla powierzchni lodu. Całkowita długość lamel na wynosi w sumie 32 m. Opona jest wyjątkowo odporna na aquaplaning. Bieżnik opony w momencie zetknięcia się z warstwą wody zachowuje się jak dziób łodzi wypychając ją na boki opony. Woda jest usuwana przez szerokie centralne rowki wzdłużne, następnie przez duże rowki poprzeczne w strefie barkowej oraz liczne dodatkowe kanały. Zaokrąglone krawędzie wszystkich rowków sprzyjają przepływowi wody nie powodując zaburzeń. Usprawnione odprowadzanie wody bez „turbulencji” wymaga mniejszej energii, co obniża zużycie paliwa. Pilot Alpin PA2 wraz z początkiem sezonu zimowego będzie także dostępna w wersji ZP (Zero Pressure). To samopodtrzymująca opona wyposażona we wzmocnienia boczne, które w przypadku utraty ciśnienia powietrza gwarantują kontynuowanie jazdy na odcinku do 80 km z prędkością do 80 km/h. W testach ADAC Pilot Alpin PA2 już uzyskała najwyższą notę (3 gwiazdki) i miano godnej polecenia. Uzyskała rekomendację na pierwsze wyposażenie do następujących modeli samochodów: BMW serii 3 (modele Compact 316i, Compact 318i, 320i, 330i, 320d), BMW M3 i VW Passat.

BFGoodrich® Winter G

Przeznaczona jest dla kierowców, którzy lubią szybką jazdę, stawiają przede wszystkim na wysokie osiągi i bezpieczeństwo oraz są użytkownikami aut klasy średniej i wyższej. Przy konstruowaniu kierunkowego bieżnika opony połączono charakterystyczny wygląd (tzw. pazury) oraz dobre własności jezdne. Specjalne opasanie 0º sprawiło, że opona zachowuje stabilność nawet podczas szybkiej jazdy. Bieżnik opony o szerokim żebrze centralnym gwarantuje precyzyjne prowadzenie samochodu przy dużych prędkościach, szybką reakcję na ruchy kierownicą oraz znakomite utrzymanie kierunku w czasie jazdy na wprost. Doskonałą przyczepność na suchej nawierzchni w trakcie pokonywania zakrętów gwarantują masywne klocki bieżnika, które w części barkowej wyposażone są w lamele i mostki dochodzące do brzegów opony. Duża liczba lamel i kształt rowków poprawiają własności jezdne na mokrej, oblodzonej i ośnieżonej nawierzchni. Szerokie kanały wzdłużne i liczne rowki poprzeczne bardzo skutecznie odprowadzają wodę w czasie jazdy po mokrej nawierzchni. Opony Winter G przeznaczone są do samochodów o dużej pojemności silnika, takich jak: Opel Vectra, Renault Laguna, Ford Mondeo, czy VW Passat. Dostępne w 24 rozmiarach, o średnicy osadzenia od 14 do 17 cali i o indeksach prędkości T (maks. prędkość do 190 km/h) oraz H (maks. prędkość do 210 km/h).

Zobacz cały numer PO 6/37 (Listopad-Grudzień 2005)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń