2014-01-31

Opony autokarowe Goodyear

 

Unia Europejska nieustannie dąży do zwiększenia sprawności transportu i ograniczenia emisji dwutlenku węgla. W związku ze wzrostem średniego ciężaru pasażerów i ich bagażu KE zaproponowała zwiększenie dopuszczalnej masy dwuosiowych pojazdów komunikacji publicznej z 18 do 19 ton. Te nowe wymagania spełniają już opony Goodyear Marathon Coach i Ultra Grip Coach.

Jak dotąd nie podano szczegółów unijnej propozycji. Wiadomo natomiast, że dopuszcza ona 7,5 tony obciążenia osi sterującej i 11,5 tony osi napędowej. Takie wymagania są związane z doborem opon o odpowiedniej nośności. Ogumienie Marathon Coach do montażu na wszystkich osiach, w rozmiarach 295/80 R22.5 i 315/80 R22.5, oraz zimowe opony napędowe Ultra Grip Coach posiadają indeks nośności odpowiednio 154 i 156. To z kolei odpowiada nośności 3750 kg i 4000 kg. Montaż opon Marathon Coach na oś przednią pozwala spełnić wymóg obciążenia osi ciężarem 7,5 tony, który może wejść w życie w 2018 r.

Ogumienie Marathon Coach przeznaczone jest do całorocznego użytkowania oraz zapewnia równomierne zużycie i długie przebiegi. Opona Ultra Grip Coach natomiast wyróżnia się zwiększoną trakcją na śniegu oraz doskonałą przyczepnością również w bardzo trudnych warunkach zimowych. Oba produkty powstały w oparciu o technologię TravelMax. Posiadają specjalną mieszankę bieżnika Silefex oraz najnowszą strukturę karkasu. Taka konstrukcja odpowiada wymaganiom nowoczesnych autokarów i zaawansowanym niezależnym zawieszeniom, które w tej chwili stosowane są w większości pojazdów najwyższej klasy.

(ik)

Fot. Goodyear

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń