Dzięki jakościowym produktom oraz ciekawej ofercie firma Iveco może pochwalić się umocnieniem pozycji na polskim rynku w sprzedaży nowych pojazdów dostawczych i ciężarowych w 2013 r.
W przypadku pojazdów lekkich (3,5-6 t) producent utrzymał pozycję z 11,8-proc. udziałem w segmencie. Sporym zaufaniem klientów nadal cieszy się model Iveco Daily, o czym świadczy jego obecność w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się aut w tej kategorii.
W segmencie średnich pojazdów użytkowych (6-16 t), marka ta zdecydowanie dominuje. 2013 rok zakończył się wynikiem sprzedaży na poziomie ponad tysiąca sztuk samochodów tej klasy. Do tego wyniku przyczyniła się z pewnością realizacja kilku dużych dostaw, m.in. dla największego operatora usług pocztowych - Poczty Polskiej SA, która wybrała dla swojej floty kilkaset pojazdów tej marki.
W segmencie ciężkim (powyżej 16 t) Iveco zwiększyło swój udział o ponad 2 proc. Klienci docenili flagowy produkt Stralisa Hi-Way, który w ubiegłym roku uzyskał tytuł „Truck of the Year 2013”. Obecnie jest to jedna z najoszczędniejszych ciężarówek na rynku. Pojazd ten dzięki systemowi selektywnej redukcji katalitycznej Hi-eSCR oraz aerodynamicznej optymalizacji kabiny, zużywa mniej paliwa - o 2,3 proc. w porównaniu z poprzednią wersją tego modelu. Wynik ten potwierdziły testy przeprowadzone przez niemiecki instytut TÜV.
(ik)
Fot. Iveco