Dębica jest jedną z najczęściej wybieranych marek w Polsce i zajmuje wysoką pozycję w X Rankingu Polskich Marek. W zestawieniu opublikowanym przez dziennik Rzeczpospolita wspomniany producent opon zajmuje czternastą pozycję wśród najmocniejszych marek produktów niespożywczych oraz pierwszą wśród producentów ogumienia w Polsce.
W rankingu oceniono 330 najcenniejszych polskich marek. Spośród nich 199 zyskało na wartości, a 108 ją straciło. Na 60 ocenionych najsilniejszych marek, Dębica zajęła 18 pozycję pod względem świadomości marki, a więc awansowała o cztery pozycje w porównaniu z 2012 r. Biorąc pod uwagę wskaźnik referencji, który określa odsetek gotowości użytkowników marki do polecenia jej innym, polski producent znalazł się na 14 miejscu. Dębica wyprzedziła wiele znanych firm, jak np. Gazeta Wyborcza, Hortex, Śnieżka, Empik czy Wyborowa.
W 2013 r. polski producent opon uzyskał wysokie pozycje także w innych rankingach. Firma znalazła się na 54 miejscu rankingu 100 najszybciej rozwijających się spółek giełdowych, prestiżowego magazynu ekonomicznego „Forbes”. Dębica otrzymała także certyfikat Top Employers, przyznawany co roku przez międzynarodowy Instytut CRF tym firmom, które prowadzą najlepszą politykę personalną. Warto również dodać, że opony tej marki zdobyły najwyższą liczbę wskazań w ogólnopolskim badaniu postaw i preferencji konsumenckich „Dobry Produkt 2012”.
(ik)