Warsztatowe testery diagnostyczne KTS Boscha są dostępne na rynku już od 25 lat. Od momentu wprowadzenia ich do sprzedaży na całym świecie sprzedano ponad 175 tys. egzemplarzy. Z oprogramowania serwisowego [ESI]tronic zainstalowanego w tych testerach korzysta już blisko 60 tys. warsztatów samochodowych w Europie.
Fot. Bosch
W 1988 r. wprowadzono na rynek pierwszy tester KTS 300. Umożliwiał on diagnozę elektroniki samochodowej również w warsztatach niezależnych. Z czasem produkty były odpowiednio modyfikowane i dostosowywane do bieżących potrzeb. Obecnie, dzięki coraz doskonalszym, profesjonalnym urządzeniom serii KTS, Bosch zajmuje pozycję lidera w diagnostyce sterowników. Testery są projektowane i produkowane w Plochingen koło Stuttgartu.
Obecnie koncern posiada bogaty asortyment KTS. W ramach niego dostępne są systemy dla każdego warsztatu. np. od modułu OBD KTS 515 w analizatorze spalin Bosch, poprzez poręczne testery KTS 200 i 340, moduły z łącznością radiową Bluetooth do komputerów PC, zintegrowane także w diagnoskopach FSA, aż do wydajnych zestawów diagnostycznych KTS 840, KTS 870 i 890. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań diagnoza sterowników, identyfikacja błędów oraz naprawa i konserwacja samochodów przebiegają szybciej i efektywniej.
(ik)