Na przełomie listopada i grudnia br. w Bahrajnie odbył się ostatni w tym sezonie wyścig World Endurance Championship (WEC) 2013 w klasie LMP2. W finale duży sukces odniosły zespoły Dunlopa. Ekipa Oak Racing zdobyła mistrzostwo, a G-Drive Racing zwyciężyła w finałowej, sześciogodzinnej rywalizacji.
Faworytem wyścigu był bez wątpienia jadący z numerem 35 Nissan francuskiej ekipy Oak Racing. Aby zapewnić sobie zwycięstwo w mistrzostwach potrzebował jedynie piątego miejsca. Trio Bertrand Baguette, Ricardo Gonzalez i Martin Plowman skończyło rywalizację na czwartym miejscu, zdobywając tym samym upragniony tytuł. Natomiast ekipa G-Drive Racing sięgnęła po czwarte zwycięstwo w roku, plasując się na pierwszym miejscu w swojej klasie i trzecim w klasyfikacji ogólnej.
W pierwszym biegu w klasie LMP2 prowadził G-Drive Racing. Niestety problemy z tankowaniem spowodowały, że wyprzedził go Pecom. Dopiero po prawie trzech godzinach rosyjska ekipa jadąca Oreca Nissanem odzyskała wcześniejszą przewagę. Na prowadzeniu znajdowały się więc samochody Dunlop G-Drive Racing z numerem 26 oraz Oak Racing z numerem 24. Za nimi plasował się Greaves Motosport, który dał pokaz dobrej jazdy, mimo straty czasu wskutek zablokowanego dolotu powierza. Trio zachowało pierwsze, drugie i trzecie miejsce aż do mety, a zmiany kolejności zdarzały się wyłącznie podczas pit-stopów. Warto dodać, że wszystkie miejsca na podium w Bahrajnie należały do Dunlopa.
W porównaniu z ubiegłoroczną edycją wyścigu w tej klasie znacznej poprawie uległo tempo jazdy. Zawodnicy skrócili swoje czasy w klasyfikacji, tak jak np. Oak Racing’s z numerem 24. W 2012 r. jego najlepszy czas okrążenia wynosił 1:53.603. W tym roku ten sam pojazd uzyskał średnią z czterech okrążeń 1:51.718.
Pełna tabela wyników jest dostępna pod adresem: www.fiawec.com
(ik)
Fot. Goodyear