Japoński koncern oponiarski poinformował, że rozszerzy swoją strategię działania poprzez wprowadzenie marki Bridgestone na rynek opon rolniczych w Europie. Produkty te będą przeznaczone dla segmentu premium oraz będą spełniać wymagania największych pojazdów rolniczych i maszyn o najwyższej mocy.
Najnowszą ofertę japońskiego producenta można było zobaczyć na targach Agritechnica w Hanowerze w dniach 12-16 listopada br. Podczas targów oponiarskich Reifen w niemieckim Essen, które odbędą się w maju 2014 r., koncern planuje zaprezentować konkretne produkty ze wspomnianego segmentu. Opony mają być dostępne w sprzedaży w drugiej połowie przyszłego roku.
Nowa linia produktów ma stanowić uzupełnienie istniejącej już gamy opon rolniczych Firestone. Dzięki wysokim parametrom i wydajności tego ogumienia marka zdobyła mocną pozycję na rynku europejskim. Aby uniknąć dublowania się produktów, opony marki Bridgestone mają być przeznaczone do największych pojazdów i maszyn w górnym segmencie rynku.
Według koncernu zmieniające się oblicze rolnictwa w Europie to spora szansa dla nowej gamy. Obecnie gospodarstwa stają się mniej liczne, ale za to są większe pod względem powierzchni. Rolnicy często wspólnie korzystają z zasobów i wyposażenia, a maszyny stają się coraz większe i posiadają coraz większą moc. Tego typu zmiany stanowią wyzwanie dla producentów opon. Nowa oferta japońskiego koncernu ma być odpowiedzią na zmieniające się potrzeby klientów w tym sektorze.
(ik)