Getin Noble Bank, jako pierwszy w Polsce, planuje poszerzenie swojej oferty o usługi związane z zakupem i eksploatacją samochodu. Zgodnie z założeniami mają one stanowić rozwinięcie i uzupełnienie podstawowych produktów bankowych, takich jak kredyt samochodowy czy leasing. Nowa oferta ma być dostępna dla klientów jeszcze pod koniec listopada.
Z badań instytutu Millward Brown przeprowadzonych na zlecenie wspomnianego banku wynika, że kierowcom najbardziej zależy na wsparciu przy zakupie pojazdu. 75 proc. respondentów zadeklarowało, że chciałoby mieć możliwość załatwienia wszystkich spraw związanych z zakupem i utrzymaniem auta w jednym miejscu. Chodzi przede wszystkim o kwestie takie jak ocena stanu technicznego pojazdu, wycena jego wartości oraz pomoc w jego sprzedaży. Równie istotną sprawą jest możliwość otrzymywania informacji o usłudze finansowej, z której korzystają, czyli m.in. o terminach płatności, wysokości kolejnych rat czy konieczności przedłużenia ubezpieczenia.
Ten problem ma rozwiązać nowa oferta bankowa. Grzegorz Tracz, członek zarządu Getin Noble Bank, podkreśla że firma chce zaoferować leasingobiorcom oraz kredytobiorcom pakiet usług związanych z użytkowaniem samochodu, a tym samym wyprzedzić konkurencję. Ich klienci będą mogli na bieżąco śledzić przez internet stan wszystkich formalności załatwianych w banku związanych z samochodem. Narzędziem, który ma ułatwić sprawą komunikację w tym zakresie ma być portal internetowy.
(ik)