Internetowy serwis aukcyjny Allegro przeprowadził badania dotyczące preferencji zakupowych wśród polskich kierowców. Jak się okazało Dębica jest najczęściej wybieraną marką przez Polaków w 2013 r. Ponadto z zebranych danych wynika, że sezonowa wymiana ogumienia głęboko zakorzeniła się w naszej świadomości.
Wraz z nadejściem chłodniejszych dni aż 91 proc. kierowców zmienia opony na zimowe, natomiast 5 proc. stosuje opony całoroczne. Obecnie już tylko 2 proc. zmotoryzowanych jeździ zimą na ogumieniu letnim. Jednak zanim wymienimy opony należy sprawdzić ich barki oraz zmierzyć wysokość bieżnika. Z przeprowadzonych badań wynika, że aż 73 proc. kierowców samodzielnie dokonuje takiego przeglądu. Warto pamiętać, że zgodnie z polskimi przepisami głębokość bieżnika nie może być mniejsza niż 1,6 mm, a jego wzór powinien być regularny, chociaż fachowcy zalecają dla zimowek bieżnik w wysokości 4 mm.
Decydując się na zakup nowego kompletu opon, staramy się poznać właściwości oraz opinie na temat różnych produktów. Co drugi Polak informacji na temat ogumienia szuka w prasie lub internecie. Natomiast z pomocy zaufanego sprzedawcy lub mechanika korzysta 43 proc. kierowców. Porad w tym zakresie szukamy także u rodziny i znajomych - co deklaruje prawie 30 proc. badanych. Osoby, które wybierają opony na podstawie reklam stanowią 9 proc.
Polacy nadal chętnie kupują opony w internecie. Taką formę wybiera 47 proc. polskich kierowców. Internet przyciąga klientów nie tylko atrakcyjną ceną, ale również bogatą ofertą używanego ogumienia. Na zakup opon w niezależnym warsztacie decyduje się 40 proc. zmotoryzowanych. Kilkanaście procent osób deklaruje, że korzysta w tym zakresie z pomocy ASO lub sklepów motoryzacyjnych. Opony, które są dostępne w hipermarketach kupuje tylko 2 proc. kierowców, co jest z pewnością związane z ograniczonym przekrojem dostępnych rozmiarów.
Z danych zebranych przez serwis internetowy Allegro wynika, że w 2013 r. najchętniej wybieraną przez Polaków marką była Dębica. Fabryka w Dębicy – należąca do Goodyear Dunlop - to największy w Europie i trzeci na świecie zakład produkcyjny amerykańskiego koncernu.
(ik)