Francuski koncern oponiarski został wybrany na dostawcę opon do pasażerskiego samolotu regionalnego Bombardier C-Series. Pierwsze komercyjne loty w barwach linii lotniczych planowane są na 2014 rok. Samolot może pomieścić od 100 do 130 pasażerów.
Bombardier C-Series ma być wyposażony w opony radialne Michelin Air X, które zostały stworzone w oparciu o technologię Near Zero Growth (NZG). W ogumieniu zastosowano kord kompozytowy, wykonany z nylonu oraz włókien aramidowych, co wydłuża żywotność produktu. Zwiększona wytrzymałość bieżnika pod względem ścieralności umożliwia rzadszą zmianę opon, co pozwala zredukować koszty.
Ogumienie radialne zastosowane w nowym samolocie jest odporniejsze na uszkodzenia i lżejsze nawet o 25 proc. od ogumienia diagonalnego. Ponadto zaproponowane modele mają zapewnić dłuższą żywotność aż o 100 proc.
W opony francuskiego koncernu wyposażona jest obecnie blisko połowa wszystkich samolotów na świecie. Producent dostarcza ogumienie do maszyn, tj. Airbus A350, Boeing 787 Dreamliner, Embraer 170, Eurofighter oraz Lockheed Martin F-35A. Bombardier C-Series będzie wyposażony w opony w rozmiarach 27x 8.5R 12/16/225 oraz H42x 15.0R 21/26/225.
Fot. Michelin
(ik)