Magazyn Motosport oraz portal Rezulteo przeprowadziły test 10 sportowych opon, które są dostępne na rynku. Wspomniane badania zostały zrealizowane na francuskim torze wyścigowym Magny Cours.
Aby przeprowadzić wiarygodny test dziennikarze i specjaliści z branży wybrali do niego nowego Forda Focusa ST, który posiada moc aż 250 KM. Spośród dostępnych modeli ogumienia wyselekcjonowano następujące opony: Michelin Pilot Sport 3, Pirelli P-Zero, Bridgestone Potenza S001, Toyo Proxes T1 Sport, Vredestein Ultrac Vorti, Continental ContiSportContact 5, Goodyear Eagle F1 Asymmetric, Hankook Ventus S1 EVO2, Nexen N8000 oraz Yokohama Advan Sport V105. Produkty te zostały kupione w sklepie, a nie bezpośrednio od producenta, co podkreśla niezależność testu.
Pierwszą czynnością, jaką wykonano było zważenie każdego modelu (po 4 opony każdej marki). Najlżejsze okazały się produkty Continentala, natomiast najcięższe - Vedestein. Następnie przeprowadzono testy praktyczne na torze wyścigowym, gdzie skupiono się na trzech kryteriach: precyzji, przyczepności oraz na wyważeniu. Różnice miedzy poszczególnymi produktami były spore.
W ogólnym zestawieniu, w którym brano pod uwagę wszystkie badane parametry, na pierwszym miejscu znalazła się sportowa opona Yokohamy. Według specjalistów model ten najlepiej sprawdzał się na trasie. Na drugim miejscu znalazły się opony Michelin, a na trzecim Goodyear. Najsłabiej ocenione zostało ogumienie marki Continental, Toyo i Nexen.
Yokohama Advan Sport V105
(ik)