Przemysłowe i rolnicze

SOLIDEAL HT

To wysokiej jakości trójwarstwowa opona superelastyczna (pełna), wykonana z naturalnego kauczuku. Uniwersalny typ, głęboka rzeźba bieżnika i wyprofilowanie ścian bocznych sprawiają, że trójwarstwowa opona HT pozostaje jedną z najbardziej popularnych, uniwersalnych opon superelastycznych na świecie, montowanych do wózków widłowych. Zapewnia optymalną wydajność pracy przy zachowaniu umiarkowanej ceny. Opona dostępna również w wersji niebrudzącej (białej) oraz w wersji do szybkiego montażu (QUICK) na felgi bez pierścieni. Oferowane są w szerokiej gamie rozmiarów. Generalnym i wyłącznym przedstawicielem opon Solideal HT na terenie Polski jest firma Solideal Polska S.A. www.solideal.pl

Zobacz cały numer PO 6/43 (Listopad-Grudzień 2006)

 


 

GOODYEAR

Optitrac R+

R+ jest najmłodszym i najnowocześniejszym dzieckiem w rodzinie Optitrac, cieszącej się od sześciu lat dużą popularnością wśród rolników w całej Europie. Stworzono ją z myślą o sześciocylindrowych ciągnikach z napędem na cztery koła, o mocy silnika od 120 do 300 KM. Innowacyjność tej opony polega na zwiększonej objętości powietrza przy jednoczesnym zachowaniu tej samej średnicy zewnętrznej. Rozwiązanie to wynika z faktu, że nie tyle sama opona odpowiedzialna jest za uniesienie ciężaru, ile znajdujące się w niej skompresowane powietrze. Wniosek jest następujący: zapewnienie większej objętości powietrza zwiększa wskaźnik obciążenia opony bez zmiany ciśnienia wewnątrz. Ponieważ nacisk opony na podłoże w miejscu jej styku z gruntem wzrasta w momencie zwiększenia ciśnienia wewnętrznego, powyższa metoda pozwala na zmniejszenie danego nacisku, a co za tym idzie, zostaje zminimalizowane ryzyko ubicia gleby. Rozwiązanie polegające na zmianie obręczy 38-calowej na 34-calową - przy jednoczesnym zachowaniu wielkości zewnętrznej średnicy opony i zwiększeniu wysokości ściany bocznej - umożliwiło wzrost objętości powietrza. Większa objętość powietrza pozwala z kolei zmniejszyć ciśnienie wewnątrz opony. Wzmocniona osnowa opony dla najwyższych wskaźników obciążenia, unikalna konstrukcja stopki gwarantująca bezpieczne i pewne umocowanie opony na obręczy, co jest szczególnie ważne przy bardzo wysokim momencie obrotowym. Dzięki swojej unikalnej konstrukcji, nowa opona radialna przeznaczona jest do ciągników należących do średniej i wyższej klasy wydajnościowej (od 88 kW do 220 kW). Optitrac R+ dostępna jest w rozmiarach 540/75 R 28 DT 824 R+ i 650/75 R 34 DT 824 R+.

GRUPA MICHELIN

 BFGoodrich

Power Industrial Agri

Są to opony posiadające bieżnik typu rolniczego z zastosowaniem na miękkich, grząskich glebach podczas prac gospodarczych, melioracyjnych, przy magazynowaniu kiszonek itp. Klocki bieżnika mają otwarty profil i zapewniają doskonałą przyczepność i uciąg. Ich czoło zostało dodatkowo wzmocnione chroniąc tym samym karkas przed mechanicznymi uszkodzeniami. Rozwiązanie to przyczynia się także do bardziej równomiernego ścierania opony, co dodatkowo przedłuża jej żywotność. Bieżnik Agri wykorzystywany jest również w pracach przemysłowych z przewagą miękkiego, a także agresywnego podłoża. Opona dostępna jest następujących rozmiarach: 400/70-20(16.0/70-20) TL149A8,  400/80-24(15.5/80-24) TL156A8, 440/80-28 (16.9-28)     TL156A8.

BFGoodrich

Power Industrial Mix

Opony te posiadają bieżnik o profilu typu mieszanego. Zaprojektowane zostały z myślą o pracach przemysłowych w bardzo trudnych warunkach na agresywnym, twardym podłożu, gdzie najbardziej liczą się stabilność, masywność i odporność na ścieralnie i uszkodzenia mechaniczne. Bieżnik opon Power Industrial Mix zbudowany jest z bardzo masywnych klocków, co w połączeniu z nowymi mieszankami gumowymi użytymi do ich budowy gwarantuje odporność na ścieranie i długą żywotność. Koniec klocków w części czoła bieżnika posiada charakterystyczne wygięcie, co zwiększa elipsę kontaktu z podłożem. Przekłada się to na dużą płynność jazdy, doskonałą przyczepność na twardych powierzchniach. Klocki posiadają także dodatkowe wzmocnienie na barkach skutecznie chroniące karkas przed mechanicznymi uszkodzeniami i dodatkowo zwiększające stabilność. Wszystkie opony diagonalne gamy Agro – Indrustrial wyposażone są w masywną stopkę pozwalającą na mocne osadzenie na obręczy, co przekłada się na bardzo efektywne przenoszenie siły napędowej. Na bokach przy stopce umieszczono specjalny pasek centrujący ułatwiający kontrolę poprawności montażu. Rodzina ogumienia BFGoodrich posiada wysokie indeksy prędkości, co umożliwia jazdę z obciążeniem nawet do 40 km/h bez ryzyka uszkodzenia opony. Power Industrial Mix dostępna jest w dziewięciu rozmiarach.

KLEBER

Super 3

Wąska opona rolnicza Super 3 o konstrukcji radialnej przeznaczona jest do prac międzyrzędowych z opryskiwaczami i na ciągnikach rolniczych o mocy do 160KM. Jej podstawowymi cechami są wysokie indeksy nośności i prędkości, duża zdolność do efektywnego przenoszenia napędu oraz wytrzymałość. Specyfika i różnorodność maszyn rolniczych oraz prac polowych wymaga dokładnego i precyzyjnego dobrania ogumienia spełniającego wysokie wymogi eksploatacyjne. Kleber Super 3, dzięki radialnej konstrukcji oraz użytym do jej produkcji specjalnym mieszankom gumowym, charakteryzuje się dużą wytrzymałością na obciążenia dynamiczne. W wąskich oponach istotna jest także możliwość dokonywania przejazdów transportowych z obciążeniem i dużą prędkością. Opony te mogą być eksploatowane z ładunkiem przy prędkości 40 km/h bez ryzyka ich uszkodzenia. Gwarantują jednocześnie duży komfort jazdy i bardzo dobrą przyczepność, co bezpośrednio wpływa na zwiększenie bezpieczeństwa. Kleber Super 3 mogą współpracować w sprzęgach kół wąskich, a także jako sprzęgi z kołami standardowymi. Wykorzystanie wąskich kół jako sprzęgi ze standardowymi oponami ciągnika pozwala na zwiększenie powierzchni kontaktu z podłożem. Takie rozwiązanie przyczynia się do obniżenia ciśnienia roboczego opon, co przekłada się na mniejsze ugniatanie gleby. Chroni to uprawy i daje większe zbiory z hektara. Niższe ciśnienie znacząco redukuje także poślizg, skracając tym samym czas pracy i zmniejszając zużycie paliwa. Kleber Super 3 posiadają dwie wersje nośności w każdym rozmiarze.

MICHELIN

MEGAXBIB

Najważniejszym parametrem opon do maszyn żniwnych jest ich nośność. W konstrukcji wewnętrznej opony MEGAXBIB zastosowano dwie warstwy opasania stalowego biegnącego pod bieżnikiem, co przyczynia się do zwiększenia nośności opony i odporności na przebicia strefy bieżnika. Do tej pory rozwiązanie to stosowane było wyłącznie w oponach do samochodów ciężarowych i przemysłowych. Drugą innowacją w tej oponie jest specjalne ułożenie osnowy na jej boku. Rozwiązanie to, nazywane przez konstruktorów Michelin „kanapką”, polega na ułożeniu warstw osnowy idących w kierunku drutówki na przemian z tymi już wywiniętymi dookoła drutówki. Wysokie wywinięcie warstw osnowy zwiększa grubość boku i tym samym przekłada się na dużą odporność na uszkodzenia i obciążenia. Ten nowatorski układ warstw przyczynia się także do bardziej równomiernego rozkładu naprężeń w całej grubości boku, co w efekcie owocuje zwiększeniem odporności na długotrwałą pracę ze znacznym obciążeniem. Konstrukcja taka gwarantuje zachowanie wysokiej elastyczności boku pomimo tego, że składa się on z wielu warstw i jest stosunkowo gruby. Opona wykazuje większą o 130 proc. trwałość przy pracy z dużym obciążeniem niż inne odpowiednie opony dostępne na rynku. Stosowanie tak niezawodnych opon w maszynach żniwnych minimalizuje ryzyko przestojów podczas nasilonych prac polowych. Na uwagę w tej oponie zasługuje również konstrukcja bieżnika. Szerokie i zaokrąglone klocki ograniczają podcinanie roślin (np. buraków), co przekłada się na uzyskanie większych plonów. Radialna konstrukcja daje możliwość przejazdów transportowych kombajnów z prędkością do 50 km/h. Jest to ważne szczególnie dla usługodawców przemieszczających się podczas żniw pomiędzy polami. Konstrukcja radialna w odróżnieniu od diagonalnej gwarantuje także powolne i równomierne zużycie bieżnika.

Zobacz cały numer PO 5/42 (Wrzesień-Październik 2006)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń