Ciężarowe i dostawcze

 

MATADOR

MP 520

To nowoczesna opona z bieżnikiem kierunkowym zaprojektowanym specjalnie dla samochodów dostawczych. Posiada wzmocnioną konstrukcję, aby można było wozić na niej znaczne ciężary. Ponad 110 trójwymiarowych lamel sprawia, że samochód jadący po śniegu, a nawet lodzie, nie traci przyczepności. Masywne bloki barkowe opony zapewniają dobrą przyczepność i stabilność pojazdu na zakrętach.

BANDAG

BZY2

Opona bieżnikowana, którą cechuje duży przebieg i niezawodność zarówno na bardzo miękkim gruncie, ostrych kamieniach, jak i na każdej innej nawierzchni, włącznie z drogową. Wszechstronność i siła nowego bieżnika czynią z opony BZY2 głównego konkurenta dla istniejących już produktów przeznaczonych do jazdy drogowo-terenowej. Nową oponę stworzono dla zastosowań o wysokim stopniu zużycia. W ruchu miejskim BZY2 sprawuje się wyjątkowo dobrze na śmieciarkach: duże obciążenie, manewrowanie, krawężniki i ciągłe zatrzymywanie się nie ma na nią większego wpływu. Oponę wyposażono w zaawansowany wzór bieżnika z głębokimi rowkami. Przestrzeń miedzy żebrami jest wystarczająco szeroka, aby odprowadzać płyny nawet na gąbczastym gruncie. Rowki mają głębokość 18 mm, co wpływa na przebieg, nawet w trudnych warunkach jazdy. Przy tym zostały one tak zaprojektowane, aby usuwać osadzające się w nich kamienie czy inne obiekty. Chociaż pierwotnie została zaprojektowana dla wszystkich pozycji kół, jest szczególnie wartościową alternatywą dla osi napędowych, gdy wymogi trakcji są umiarkowane. Mimo agresywnego wyglądu, bieżnik BZY2 utrzymuje niski poziom hałasu. Bandag wyposażył BZY2 w na wpół otwarty bark - wystarczająco masywny, aby zapewnić ochronę osnowie, a jednocześnie zwiększyć przyczepność. Mieszanka gumy zapewnia odporność na uszkodzenia mechaniczne i zużycie. Mimo, iż musi sobie radzić z trudnymi warunkami jazdy, bieżnik opony BZY2 zużywa się wolniej niż inne produkty przeznaczone do jazdy na drogach i w terenie. Szerokość bieżnika wynosi od 190 do 270 mm. Opona występuje w dwóch rodzajach z 4 lub 5 rowkami w zależności od szerokości czoła bieżnika.

 

ELLERBROCK

Kontur SSY3

Bieżnik ten występuje również pod nazwą RINGTREAD RSSY3. Naczepowy bieżnik o mocnej konstrukcji przeznaczony  do ruchu lokalnego oraz do pojazdów poruszających się trudnych warunkach terenowych. Posiada oznaczenie M+S. Dobre przenoszenie siły hamowania także  w pojazdach nie załadowanych. Opony z tym bieżnikiem cechuje bardzo wysoka odporność na zużycie i uszkodzenia.

GOODYEAR

Omnitrac MSS i MSD

Renault Trucks jest pierwszym producentem samochodów ciężarowych w Europie, który oferuje technologię Goodyear Duraseal w oponach Omnitrac MSS i MSD.  Omnitrac MSS zakładana jest na oś przednią a Omnitrac MSD w rozmiarze 13R22.5 na oś napędową. Opony do transportu mieszanego zostały stworzone specjalnie do stosowania w pojazdach wykorzystywanych w branży budowlanej, kamieniołomach oraz na wysypiskach śmieci, gdzie przebicia zdarzają się szczególnie często. W porównaniu z innymi oponami do samochodów ciężarowych, opony Omnitrac charakteryzują się mocniejszą konstrukcją przeciwdziałającą uszkodzeniom, mają bieżnik o minimalnym stopniu tzw. „chwytania kamieni” oraz oferują doskonałą przyczepność. Jedną z ich cech jest technologia Goodyear ECD (enhanced carcass durability) – technologia zwiększonej wytrzymałości osnowy, która obejmuje odporną na korozję, zapobiegającą wchłanianiu wilgoci warstwę górną, chronioną przez wysoce wytrzymałe pasy stalowe. Mechanizm działania technologii Duraseal jest prosty. W bieżniku opony znajduje się dodatkowy pas, zbudowany ze specjalnego, żółtego żelowego kauczuku, który – podczas przebicia opony tworzy szczelną plombę. Możliwe jest wielokrotne zatkanie otworów o wielkości do 6 mm, bez konieczności naprawy opony, czy uzupełniania szczeliwa. Jeśli obiekt, który spowodował przebicie zostanie wyciągnięty, szczeliwo wypełni miejsce przebicia.

MATADOR

DW 1

To opona przeznaczona do samochodów ciężarowych i autobusów. Posiada bieżnik z oznaczeniem „M+S” co oznacza, że oponę można używać w warunkach zimowych. Konstrukcja, zastosowana mieszanka gum oraz ukształtowanie bieżnika zapewniają odpowiednia trakcję i przyczepność na jezdni z warstwą ubitego śniegu. Agresywny a zarazem nowoczesny krój bieżnika pozwala na efektywne hamowanie na mokrej nawierzchni i lodzie.

Zobacz cały numer PO 6/43 (Listopad-Grudzień 2006)

 


 

ATB TRUCK S.A.

Qualitread - W 990                                   

W 990 to opona regenerowana z bieżnikiem zimowym na oś napędową. Bieżnik produkowany jest przez wyspecjalizowaną spółkę firmy Bridgestone przy spełnieniu tych samych parametrów jak dla bieżników opon nowych. W 990 przeznaczona jest do samochodów ciężarowych i autobusów. Mieszanki użyte do produkcji i rzeźba bieżnika Qualitread W 990 zapewniają doskonałe właściwości jezdne na śniegu i na lodzie. Opona charakteryzuje się także doskonałą przyczepnością, skutecznym hamowaniem i dobrą stabilnością na śniegu i mokrej nawierzchni. Przyczepność na śniegu jest tak duża, że istotnie zmniejsza się konieczność korzystania z łańcuchów. Wprowadzenie tej opony  na  polski  rynek poprzedziły testy drogowe na trudnych polskich drogach. Kierowcy eksploatujący testowe opony jednoznacznie stwierdzili ogromną przewagę opon z bieżnikiem zimowym nad dotychczas użytkowanymi oponami z bieżnikami „wielosezonowymi”. Przydatność bieżnika Qualitread W 990  potwierdziła się zarówno na drogach górskich, drogach lokalnych, jak i autostradach. Opona zapewnia większe bezpieczeństwo i optymalne warunki eksploatacji w warunkach zimowych, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów użytkowania związanym z zastosowaniem opony bieżnikowanej. Więcej na stronie www.atbtruck.com.pl

Zobacz cały numer PO 5/42 (Wrzesień-Październik 2006)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń