Osobowe, SUV, 4x4

Opony zimowe

CONTINENTAL

ContiVikingContact 3

Ta opona, będąca nowością na polskim rynku w sezonie 2006/2007, została opracowana z myślą o krajach Europy Północnej – tzw. rynkach nordyckich ( Norwegia, Finlandia, Szwecja). Zwykła opona zimowa nie zawsze spełniała oczekiwania tamtejszych kierowców. Przy produkcji CVC 3 zastosowano technologię Soft Compound, czyli miękkiej mieszanki bieżnika, dlatego niestraszne są dla niej głęboki śnieg i  tęgi mróz. Jeszcze do niedawna jedyną oponą, która była w stanie sprostać skandynawskiej zimie była opona kolcowana. Cechy charakterystyczne CVC3 to:  nowatorska, bardziej miękka mieszanka bieżnika stworzona na bazie krzemionki i nowy opatentowany system lameli pod nazwą XL-pockets, gdzie szerokość lameli zwiększa się do wewnątrz bloku bieżnika. To powoduje łatwiejsze „wgryzanie” się opony w śnieg i lepszą przyczepność na drodze. Wszystkie elementy bloku bieżnika mają jednakową sztywność, co powoduje stabilność prowadzenia samochodu i optymalną przyczepność podczas jazdy po śniegu i lodzie. Asymetryczny wzór bieżnika ze złożoną strukturą rzeźby z wieloma kanałami oraz licznymi lamelami gwarantuje optymalną przyczepność na śniegu i lodzie oraz zwiększenie bezpieczeństwa podczas przyśpieszania, hamowania i na zakrętach. W sezonie 2006/2007 CVC3 w Polsce będzie oferowana w ośmiu rozmiarach, na felgi od 14 do 17 cali z indeksem prędkości Q ( do 160 km/h ), a jej cena będzie o około 10 procent większa od ceny zwykłej opony zimowej.

 

GRUPA GOODYEAR

Dębica Frigo 2

Jest następczynią bardzo popularnej opony Dębica Frigo Directional. Od poprzedniczki różni się składem gumy, jeszcze lepiej dopasowanym do niskich temperatur. Efektem jest większa elastyczność, a co za tym idzie zwiększenie przyczepności i trwałości. Redukcja wibracji wpływa na komfort jazdy. Zwiększona ilość rowków zapewnia poza tym skuteczniejsze odprowadzanie błota pośniegowego i wody, co poprawia odporność opony na aquaplaning. Opona Dębica Frigo2 jest dostępna w 14 rozmiarach.

 

MATADOR

MP 52

Opona jest na razie dostępna tylko w rozmiarze 185/60 R14. Zapewnia doskonałe właściwości jezdne i bezpieczeństwo na ośnieżonych nawierzchniach. MP 52 jest przeznaczona głównie do małych samochodów osobowych oraz do aut klasy średniej.

 

 

MP 59

Opona reprezentuje nową generację opon zimowych przeznaczonych do aut osobowych. Posiada charakterystyczną asymetryczną rzeźbę bieżnika, która zapewnia doskonałe właściwości trakcyjne na ośnieżonych i oblodzonych drogach. Trójwymiarowe lamele są gwarancją komfortowej i bezpiecznej jazdy po zimowych drogach. Dystrybutorem opon Matador jest firma Handlopex SA, www.handlopex.pl.

MARANGONI

Meteo HP

Dzięki zastosowaniu rewolucyjnej technologii SPE opona doskonale sprawdza się w ekstremalnie trudnych warunkach zimowych, na wszelkich typach nawierzchni. Nadaje się do jazdy po autostradach z dużymi prędkościami. Bezpieczeństwo i znakomite osiągi to również zasługa specyficznego wzoru bieżnika. Asymetryczny krój bieżnika z czterema głębokim rowkami skutecznie przeciwdziała efektowi poślizgu hydrodynamicznego i zapewnia maksymalną przyczepność na śniegu i lodzi. Krój bieżnika ma również wpływ na głośność tej opony. Dystrybutorem opon Marangoni jest firma Handlopex SA, www.handlopex.pl

MICHELIN

Alpin A3

Przeznaczona jest do małych samochodów rodzinnych, kompaktowych i średnich minivanów. Bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na właściwości jezdne opony zimowej jest użyta w procesie produkcji mieszanka gumowa. W  oponie A3 zastosowano mieszankę zawierającą olej słonecznikowy – Helio compound. Dzięki tej innowacji uzyskano lepsze właściwości jezdne w różnych warunkach drogowych. Dobra przyczepność pozwala na skrócenie drogi hamowania oraz zapewnia doskonałą trakcję podczas pokonywania zakrętów na mokrej i śliskiej nawierzchni. Przy projektowaniu bieżnika w nowej Alpin A3 wykorzystano szereg innowacyjnych rozwiązań. Opona posiada asymetryczny, kierunkowy bieżnik. Przez jego środek przebiega centralne żebro zapewniające precyzję prowadzenia przy dużych prędkościach. Liczne poprzeczne nacięcia przyczyniają się do bardzo dobrego przylegania czoła bieżnika do nawierzchni i poprawiają przyczepność opony na nawierzchniach ośnieżonych (efekt «pazura»). Po obu stronach żebra umiejscowione zostały dwa równoległe rowki, które skutecznie odprowadzają wodę i błoto pośniegowe. W konstrukcji bieżnika nowej opony zimowej zastosowano także innowacyjne rozwiązanie budowy lamel w technologii „StabiliGrip”. Na technologię tą składają się trójwymiarowe lamele BDS (Bi-Directional Sipe), samoblokujące się w dwóch kierunkach – wzdłużnym i poprzecznym oraz system VG (Variable Geometry), tj. zmieniający się kształt lameli w miarę zużywania się bieżnika. Dzięki lamelom BDS, elementy klocka bieżnika zazębiają się o siebie i blokują, zarówno w kierunku poprzecznym, jak i wzdłużnym. Dzięki temu zimowa opona Michelin uzyskuje lepszą przyczepność, zarówno przy działaniu na oponę sił kierunkowych, występujących w przypadku szybkiej jazdy w zakrętach, ruszaniu oraz w czasie silnego hamowania, gdy na oponę działa duża siła o kierunku równoległym z osią wzdłużną opony. System VG gwarantuje natomiast to, że lamele mają sztywną podstawę, co zapewnia oponie większą stabilność i wytrzymałość przy dużych obciążeniach.

Zobacz cały numer PO 6/43 (Listopad-Grudzień 2006)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń