Od stycznia do września tego roku niemiecki koncern samochodowy sprzedał aż 7 mln aut na całym świecie. Wynik uzyskany w ciągu pierwszych 9 miesięcy tego roku stanowi rekord w historii grupy Volkswagen.
Z zebranych danych wynika jednak, że ilość sprzedanych aut w niektórych regionach spadła. W Europie odnotowano spadek o 2,4 proc., natomiast w Ameryce Południowej, aż o 9,4 proc. Gorsze wyniki tłumaczy się przede wszystkim kryzysem. Mimo to są regiony, gdzie sprzedaż Volkswagenów wzrosła. Przykładem może być Ameryka Północna, gdzie osiągnięto ponad 9 proc. wzrost. Imponujący wynik udało się uzyskać w Chinach, gdzie sprzedano ok. 2,6 mln egzemplarzy aut tej niemieckiej marki.
Christian Klingler, członek zarządu grupy, powiedział że za sprawą szerokiego i trafnego pozycjonowania oraz przekonującej gamie produktów koncernowi udało się dobrze zareagować na ciągle niepewną sytuację na rynku. Dzięki temu firma pozyskała nowych klientów, którzy okazali zainteresowanie jej ofertą.
(ik)