Amerykański koncern oponiarski ogłosił wprowadzenie na rynek nowej gamy ogumienia do pojazdów ciężarowych - Kmax i Fuelmax. Opony z tej serii mają pomóc firmom transportowym w obniżeniu kosztów eksploatacyjnych dzięki dłuższym przebiegom oraz niższym oporom toczenia.
Wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie firmy Goodyear pokazują, że przedstawiciele flot w Europie wybierając opony, kierują się przede wszystkim ich osiągami, a nie ich zastosowaniem. Na podstawie zebranych danych wywnioskowano, że najważniejszym parametrem ogumienia dla firm transportowych są opory toczenia, które mają bezpośrednie przełożenie na efektywność paliwową. Aż 77 proc. respondentów sklasyfikowało te właściwości jako "bardzo ważne" lub “niesłychanie ważne”. Na drugim miejscu znalazł się przebieg (76 proc.), a na trzecim przyczepność na mokrej nawierzchni (75 proc.).
Nowe linie produktów stanowią odpowiedź amerykańskiego koncernu na współczesne potrzeby firm transportowych. Opony te mają zastąpić popularne na rynku serie tj. Regional RHS II, RHD II+ oraz RHT II, a także oszczędne opony Marathon LHS II+, LHD II+ i LHT II. Podobnie jak wymienione modele nowe opony mogą być stosowane w transporcie dalekobieżnym i regionalnym. Warto dodać, że obie linie – KMAX i FUELMAX - zostały włączone do oferty opon bieżnikowanych.