Firmy Porsche oraz Mobil 1 przeprowadziły badanie wśród polskich kierowców dotyczące tego, czym kierujemy się przy wyborze używanego auta. Jak wskazują wyniki testów Polacy częściej zwracają uwagę na zapach wnętrza oraz klimatyzację niż właściwości silnika.
Głównym czynnikiem, który wpływa na decyzję kierowców jest wiek oraz przebieg pojazdu. Najmniej istotną kwestią okazał się natomiast olej silnikowy - jego marka, rodzaj i lepkość. Na tysiąc przebadanych osób 24 proc. z nich zaliczyło ten czynnik do grona dwóch najmniej istotnych rzeczy, które warto uwzględnić podczas zakupu samochodu. Podobnie oceniony został poziom i jakość oleju. Większą uwagę kierowcy przywiązują do sprawnej klimatyzacji - 60 proc. oraz zapachu w kabinie - 50,9 proc.
Koncerny, które wspólnie przeprowadziły badanie, przygotowały również kilka rad dla osób planujących zakup używanego auta. Pierwsza z nich dotyczy ustalenia budżetu i sprawdzenia, jakie samochody są w naszym zasięgu. Najważniejszy powinien być dla nas stan techniczny pojazdu. Lepszy będzie ten starszy, ale dobrze utrzymany. W kwestii wyposażenia czy koloru auta warto być elastycznym.
Przed zakupem takiego auta należy również dowiedzieć się, czy było ono serwisowane zgodnie z zaleceniami producenta, sprawdzić stan ogumienia oraz dokumentację pojazdu.
(ik)