Firma Lanxess, producent tworzyw sztucznych oraz pionier w branży gumowej, oficjalnie zaprezentowała dwa nowe gatunki gumy NdPBR. Zastosowanie tych materiałów w produkcji opon ma nie tylko uprościć proces ich tworzenia, ale także ma przyczynić się do obniżenia zużycia paliwa.
Nowe produkty niemieckiego koncernu to Buna Nd 22 EZ i Buna Nd 24 EZ. Duża masa molowa tych gum jest szczególnie istotna przy wytwarzaniu opon o niskim oporze toczenia. Dzięki nowym technologiom materiały te są łatwe w obróbce i stanowią ciekawą alternatywę dla innych tego typu produktów.
Dr Joachim Grub, szef jednostki organizacyjnej Performance Butadiene Rubbers koncernu Lanxess, podkreśla że obecnie jedną z najważniejszych kwestii przemysłu oponiarskiego jest efektywność energetyczna pozbawiona negatywnego wpływu na inne właściwości. Ponadto szacuje się, że samochody odpowiadają za około 26 proc. emisji dwutlenku węgla w UE. Zastosowanie nowych gum w produkcji opon o wysokich osiągach i niskich oporach toczenia, może wpłynąć na mniejsze zużycie paliwa, a co za tym idzie - mniejszą emisję CO2.
Firma Lanxess istnieje od 1863 r. Obecnie buduje największą na świecie fabrykę NdPBR w Singapurze na wyspie Jurong. W zakładzie ma być produkowanych 140 tys. ton materiałów rocznie. Koszt inwestycji szacowany jest na 200 mln euro.
(ik)