Motocyklowe i rowerowe

 

MICHELIN

Pilot Street i Pilot Street Radial

Pilot Street Radial to opona przeznaczona do nowej generacji  motocykli o mniejszych pojemnościach. Od 125cc do 400 ccHonda CBR250R, Kawasaki Ninja 300, KTM 125 e 200 Duke i 390 Duke w przyszłości. Pilot Street Radial to  pierwsza opona  radialna dla małych pojemności, które w czasie kryzysu śmiało zastępują motocykle o dużej pojemności . Rozmiary dostępne w tej chwili to: 130/70-17 i 140/70-17 tyły i 120/70-17 przód. Dostępne także w wersji diagonalnej.

Pilot Power 3

Od tego roku Michelin zrewolucjonizował  także nazwy dla większej przejrzystości. Opony otrzymały  nazwę Pilot dla produktów przeznaczonych na ulice i Power dla tych o przeznaczeniu bardziej sportowym. Nowość tego roku całkowicie nowy produkt niemający nic wspólnego z oponami już będącymi w ofercie typu Pilot Power2CT i Power Pure. Opona jest zrobiona w technologii  2CT+. Mieszanka twarda oprócz tego, że znajduje się na środku opony,  użyto jej także pod mieszanką miękką na bokach opony. To daje sztywność oponie w fazie wchodzenia w zakręt, wierzch boków pozostaje miękki, co daje przyczepność. Opona przednia jest w technologii już znanej 2CT.

 

Power Super Sport

W tej nazwie wyraźnie słychać, iż jest to opona typowo sportowa. Została zaprojektowana specjalnie dla  użytkowników Track Days. Jest pierścieniem łączącym  produkty przeznaczone na drogę z wyścigowymi. Opona jest także wykonana w technologii 2CT+. Michelin Pilot Power 3 to klasyczna opona sportowa na ulice, do użytku  codziennego. Wszystkie powyżej opisane produkty znajdują się w szerokiej ofercie firmy Artgum, www.artgum.com.pl

Zobacz cały numer PO 5/103 (Maj 2013)

 


 

BRIDGESTONE

Racing Battlax V01

Są to opony wyścigowe przeznaczone dla początkujących i średnio zaawansowanych motocyklistów na torach wyścigowych. Dzięki najnowszej mieszance Bridgestone MotoGP i technologiom stref kontaktu, opony Battlax V01 zapewniają ścigającym się przewagę w łatwości i szybkości kierowania, pokonywania zakrętów oraz osiągów szybkiego rozgrzewania. Dzięki nowej mieszance uzyskano optymalizację maksymalnej przyczepności w całym wybranym zakresie temperatur. Przednia opona V01 z pojedynczą konstrukcją spiralną opasania posiada pojedynczy promień korony zapewniający dużą stabilność pod kątem nachylenia, natomiast mniejszy, podwójny promień korony w oponie tylnej poprawia przyczepność i gładkość prowadzenia. W porównaniu do poprzedniej kombinacji Battlax R01/R02, V01 charakteryzuje większa sztywność konstrukcji i uczucie kontaktu z nawierzchnią, co z kolei zapewnia lepszą przyczepność poprzeczną w zakrętach. Wewnętrzne testy porównawcze pokazują duże usprawnienie w zakresie prowadzenia, stabilności w zakrętach i chatteringu (nadmierne wibracje), przy znacznie szybszym tempie rozgrzewania, oraz poprawę wyników najlepszych i średnich czasów okrążeń. Wyniki zebranych danych i doświadczeń podczas wyścigów MotoGP w każdych warunkach i temperaturach zostały wykorzystane do produkcji wysokiej jakości opon torowych i drogowych serii Battlax. Wyścigowe Racing Battlax V01 są obecnie dostępne w rozmiarze 120/600 R17 V01F S0F TL dla opon przednich i 190/650 R17 V01R o mieszankach miękkich i średnich dla opon tylnych.

DUNLOP

StreetSmart

Została zaprojektowana z myślą o klasycznych motocyklach turystycznych. Badania pokazały, że popularność tych motocykli na Starym Kontynencie stale rośnie. Obecnie ponad połowa jednośladów sprzedawanych na kluczowych rynkach europejskich to właśnie maszyny klasyczne. Dunlop StreetSmart, zaprojektowana jako rozwinięcie konstrukcji opony Arrowmax GT501 Touring Bias, zastępuje także model Arrowmax D103. W oponie zastosowano całkowicie nową mieszankę z silikonem, poprawiającą przyczepność w niskich temperaturach i na mokrych nawierzchniach. Opona posiada nowy profil i konstrukcję. Jej masa została zmniejszona o 25 proc. w stosunku do poprzedniego modelu, co poprawia prowadzenie i zwiększa komfort jazdy. Większe rowki bieżnika wpływają na lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wydłużyć przebieg StreetSmart, zastosowano w nich pogłębiony bieżnik, którego skośna rzeźba zarówno w przedniej, jak i tylnej oponie zwiększa odporność na ścieranie. Ponadto w części centralnej przedniej opony występują rowki poprawiające kierowalność i przyczepność na mokrej nawierzchni. Przy projektowaniu opony StreetSmart wykorzystano najnowsze, generowane komputerowo narzędzia modelowania. Efektem tego jest uzyskanie kształtu napompowanej opony maksymalnie zbliżonego do kształtu opony nienapompowanej, co pozwoliło znacznie zmniejszyć nacisk na karkas. Założeniem projektantów opony był równomierny rozkład obciążenia w miejscu styku opony z nawierzchnią, przy jednoczesnym zmniejszeniu jego powierzchni o 16 proc. w porównaniu do poprzedniego modelu. Obecnie w sprzedaży jest 13 rozmiarów opony przedniej od 16 do 19 cali oraz 13 rozmiarów opony tylnej od 16 do 18 cali.

Zobacz cały numer PO 4/102 (Kwiecień 2013)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń