2013-09-11

Auto bez kierowcy

 

Podczas trwających właśnie targów motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie Mercedes-Benz zaprezentował prototypowy samochód, który pokonał trasę ponad 100 km bez udziału kierowcy. Auto uczestniczyło w normalnym ruchu drogowym w Niemczech.

Pojazdem służącym do testów była limuzyna koncernu ze Stuttgartu S 500 Intelligent Drive. Wybrany model został wyposażony w specjalny system radarów i kamer monitorujących sytuację drogową wokół samochodu. Ze względów bezpieczeństwa kierowca był jednak w samochodzie. W sierpniu tego roku auto pokonało trasę o długości ponad 100 km pomiędzy Mannheim i Pforzheim w Niemczech. Ten sam odcinek 125 lat temu przebyła automobilem Bertha Benz, aby udowodnić, że pojazdy konstruowane przez jej męża - Karla Benza - nadają się do codziennego użytku. Na przebytej trasie znalazły się wszystkie utrudnienia i ograniczenia związane z ruchem drogowym, takie jak: skrzyżowania, ronda, sygnalizacje świetlne, piesi, rowerzyści, inne samochody czy tramwaje.

Niemieccy konstruktorzy podkreślają, że ten sukces udało się osiągnąć nie dzięki kosztownym technologiom, ale systemom, które już obecnie są montowane w seryjnych samochodach Mercedesa: E i S-Klasie. Zostały one ulepszone poprzez wprowadzenie większej liczby radarów i kamer, które są niezbędne do monitorowania sytuacji wokół pojazdu. Niemiecki koncern dodaje, że chce być pierwszą firmą motoryzacyjną, która wprowadzi tego typu auta do seryjnej produkcji.

W ubiegłym roku w Stanach Zjednoczonych przeprowadzono podobne testy z samochodem Toyota Prius, który przejechał 300 tys. km. Działanie urządzeń komputerowych samochodu musiało być jednak nadzorowane podczas jazdy przez człowieka na wypadek konieczności przejęcia kontroli manualnej.

Fot. Mercedes-Benz

Fot. Toyota

(ik)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń