Opony ciężarowe
DOUBLESTAR
DSR08
Bieżnik DSR08 opony ciężarowej chińskiej marki Doublestar to nowość w ofercie firmy Deldo Autobanden N.V. (Antwerpia, Belgia). Opona DSR08 z bieżnikiem na oś napędową przeznaczona jest do ciężarowego transportu miejskiego oraz regionalnego. Wzór bieżnika zapewnia wspaniałe właściwości jezdne, oraz anty-poślizgowe o każdej porze roku i w każdych warunkach pogodowych. Ten produkt firmy Doublestar ze względu na zwiększoną odporność na ścieranie się bieżnika gwarantuje długie przebiegi oraz oszczędność zużycia paliwa. Więcej informacji na www.deldo.com
MICHELIN
XTE3 385/65 R22.5
Tę nową oponę na oś wleczoną cechuje bardzo długi przebieg, wyjątkowa uniwersalność i bardzo dobre parametry jezdne poprawiające bezpieczeństwo. XTE3 przeznaczona jest do montażu na osie wleczone naczep poruszających się na drogach krajowych oraz regionalnych. Nowa opona jest modyfikacją znanej już opony XTE2 i charakteryzuje się większym przebiegiem, lepszą przyczepnością i odpornością na uszkodzenia oraz mniejszymi oporami toczenia. Została zaprojektowana specjalnie na trudne warunki, które panują na polskich drogach regionalnych oraz krajowych. Zła jakość nawierzchni w połączeniu ze zmieniającymi się często warunkami pogodowymi stawiają przed oponami wysokie wymagania. XTE3 łączy w sobie niespotykaną wytrzymałość z wyjątkową uniwersalnością. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych charakteryzuje się m.in. bardzo wysoką trwałością. Poszerzona o 20mm szerokość czoła bieżnika zapewnia dużą stabilność oraz trwałość ogumienia. Dodatkowo opona ta posiada nowy wzór bieżnika o niespotykanej głębokości sięgającej 17,3mm, co stanowi prawie 1 mm więcej niż jej poprzedniczka XTE2. Wszystko to sprawia, że na XTE3 można przejechać o 15 proc. dłuższy dystans. Zmianom uległa także konstrukcja karkasu opony. Specjalnym wzmocnieniom zostały poddane zarówno czoło jak i bark opony. Takie rozwiązanie gwarantuje lepszą ochronę przed uszkodzeniami wynikającymi z nierówności nawierzchni dróg. Istotnym elementem pozwalającym na pełne wykorzystanie potencjału opony jest możliwość jej pogłębiania oraz bieżnikowania w innowacyjnej technologii Remix. Zapewnia ona oponie poddanej temu procesowi wykonanie przebiegu porównywalnego z nowym produktem przy jednoczesnym zachowaniu wszystkich parametrów. Niezwykle istotnym elementem, wpływającym na ekonomiczność XTE3 jest zastosowanie w niej nowej mieszanki gumowej. Jest ona nie tylko bardziej odporna na wszelkie „agresje” spotykane na drodze, ale również pozwala na optymalną pracę opony podczas wszelkiego rodzaju manewrów takich, jak skręcanie czy hamowanie. Dodatkowo konstrukcja bieżnika zapobiega zakleszczaniu się kamieni w rowkach, negatywnie wpływającemu zarówno na trwałość, jak i osiągi opony. Dla zwiększenia bezpieczeństwa inżynierowie Michelin opracowali nowoczesną architekturę bieżnika, wyposażonego w 4 wzdłużne rowki, które zapewniają bardzo dobre poruszanie się po mokrej nawierzchni, a dodatkowe jego usztywnienie gwarantuje najlepsze trzymanie się drogi w jeździe na wprost oraz optymalną przyczepność poprzeczną.
Zobacz cały numer PO 6/49 (Listopad-Grudzień 2007)
GOODYEAR
Ultra Grip WTD
Opony zimowe - w porównaniu do opon standardowych, zarówno w przypadku przewozów długodystansowych, jak i regionalnych - oferują zdecydowanie lepszą trakcję na śniegu oraz lodzie. Trakcja została poprawiona o co najmniej 10 proc. Podobnie, o około 10 proc. polepszono również charakterystykę opon w zakresie hamowania. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu blokowej rzeźby bieżnika z gęstym ożebrowaniem oraz specjalnej kompozycji. Oprócz tego znacznie poprawiono parametry opon związane ze sterownością i stabilnością na zaśnieżonych lub oblodzonych nawierzchniach. Oparta na opatentowanej przez Goodyeara technologii 3D-Bis, opona zimowa na oś napędową Ultra Grip WTD do samochodów ciężarowych i autokarów, zapewnia optymalne osiągi na ośnieżonych, mokrych i oblodzonych nawierzchniach. Technologia 3D-BIS opiera się na wzorze bieżnika z lamelkami, o trójwymiarowym, trapezoidalnym kształcie. Wyjątkowy kształt lamelek powoduje wzajemne blokowanie się klocków bieżnika, tworząc tym samym sztywniejszą i bardziej stabilną powierzchnię styku opony z nawierzchnią. Takie rozwiązanie wpłynęło na polepszenie własności trakcyjnych opony o 10 proc. na śniegu oraz o 5 proc. na mokrej lub oblodzonej nawierzchni. Ponadto pozwala ono na mniejsze zużycie opony oraz zwiększa jej odporność na uszkodzenia. Rzeźba bieżnika opony posiada optymalną szerokość rowków oraz kształt, dzięki któremu uzyskano ochronę przed osadzaniem się w nim kamieni. Opona ma także otwarte barki, co dodatkowo polepsza właściwości trakcyjne na śniegu i błocie, przy jednoczesnym zachowaniu przyczepności bocznej. Konstrukcja opony łączy w sobie najnowocześniejsze technologie, zapewniając tym samym optymalną wytrzymałość oraz możliwość wielokrotnego bieżnikowania.
Ultra Grip WTS
Opona na koła przednie do samochodów ciężarowych i autokarów oferuje o 25 proc. lepsze własności trakcyjne w warunkach zimowych oraz o 20 proc. lepszy przebieg, w porównaniu z jej największą konkurentką. Mimo że zaprojektowana jako opona na koła przednie, WTS może być stosowana na wszystkich kołach w autokarach podczas łagodniejszych zim lub przez cały rok. WTS zastąpiła oponę Goodyear G250. Zwiększenie przebiegu opony Ultra Grip WTS jest efektem zastosowania najnowocześniejszej technologii bieżnika oraz ulepszenia charakterystyki styku opony z nawierzchnią. Oprócz poprawionej żywotności i właściwości trakcyjnych, opona cechuje się równym profilem ścierania, dobrą sterownością i odpornością na poślizg na mokrej nawierzchni oraz na osadzanie się kamieni. Dzięki zastosowaniu nowej kompozycji bieżnika oraz optymalnej amplitudzie rowków, polepszono o 6 proc. właściwości trakcyjne na mokrej nawierzchni. Optymalna amplituda rowków w połączeniu ze schodkowymi lamelkami typu „Z” w bieżniku, pozwala skrócić drogę hamowania oraz poprawić właściwości trakcyjne na śniegu aż o 25 proc. W celu zwiększenia przyczepności opona WTS może zostać wyposażona w kolce.
MICHELIN
X InCity275/70 R22.5
Opona przeznaczona jest głównie do pojazdów poruszających się w cyklu miejskim, na stosunkowo krótkich trasach, ze średnimi prędkościami poniżej 40 km/h, gdzie duża liczba skrzyżowań zmusza użytkowników do częstego wykonywania manewrów przyspieszania, hamowania i skręcania. X InCity została zaprojektowana specjalnie na te trudne warunki. Łączy w sobie niespotykaną wytrzymałość z wysokim komfortem i bezpieczeństwem. Przeznaczona jest na wszystkie osie pojazdów użytkowanych w trybie miejskim i podmiejskim. Dzięki nowoczesnym technologiom wyróżnia się m.in. bardzo wysoką trwałością wśród opon z segmentu ogumienia miejskiego. Zastosowanie lamel typu „podwójna fala” zapewnia większą sztywność klocków bieżnika. Dzięki temu opona zużywa się równomiernie, co podnosi jej żywotność. Dodatkowo w Michelin X InCity została usztywniona i wzmocniona strefa barku. Takie rozwiązanie gwarantuje lepszą ochronę opony przed uszkodzeniami wynikającymi np. z częstego najeżdżania na krawężniki. Dzięki tym rozwiązaniom X InCity uzyskał do 15 proc. (w porównaniu z Michelin XZU+) więcej przebiegu. Istotnym elementem pozwalającym na pełne wykorzystanie potencjału tej opony jest możliwość jej pogłębiania oraz bieżnikowania w innowacyjnej technologii Michelin Remix. Zapewnia to wykonanie przebiegu porównywalnego z nowym.