GOODYEAR
UG 7+
Jest to ulepszona wersja wielokrotnej zwyciężczyni europejskich testów opon – UltraGrip 7. W nowej oponie zastosowano zmodyfikowany rodzaj opasania oraz nową mieszankę, która zwiększa osiągi opony na mokrej nawierzchni. Zmieniona konstrukcja zmniejsza opór toczenia i wydłuża żywotność opony. Dzięki mniejszemu o 8 proc. oporowi toczenia redukuje zużycie paliwa i zapewnia o 5 proc. dłuższe przebiegi niż poprzedniczka. Opona posiada zwiększoną zdolność adaptacji do występujących w zimie zmiennych warunków pogodowych. Właściwość tę osiągnięto dzięki zoptymalizowaniu rozkładu ciśnienia w strefie kontaktu opony z podłożem oraz dzięki mieszance nowej generacji, opartej na bazie polimerów. Nowa mieszanka powoduje, że składniki bieżnika nie tracą elastyczności oraz zachowują odpowiednie parametry w poszerzonym zakresie temperatur. Mieszanki zastosowane w UltraGrip 7+ pozytywnie wpłynęły na osiągi opony na mokrej nawierzchni bez uszczerbku dla jej doskonałej charakterystyki na śniegu i lodzie. Duży stopień ponacinania klocków bieżnika oparty jest na technologii 3D-BIS Waffle Blades – systemie trójwymiarowego blokowania wzajemnych pozycji klocków bieżnika. System ten zapewnia optymalną sztywność we wszystkich temperaturach, co zwiększa tym samym kontrolę i pewność prowadzenia w różnych warunkach zimowych, od suchych czy mokrych nawierzchni po błoto pośniegowe, śnieg i lód. Klocki bieżnika zaprojektowano w taki sposób, aby „wgryzały się” w najtwardszy śnieg i lód, gwarantując tym samym doskonałą przyczepność. Oponę wyposażono również w podwójny, kierunkowy wzór bieżnika w kształcie litery „V”, co pozwala na zwiększoną wydajność w odprowadzaniu wody i błota pośniegowego. Zwiększona liczba lamelek odprowadza błoto i wodę. Lamelki sprawiają, że większa część opony styka się z nawierzchnią, nawet podczas rzęsistego deszczu czy podczas jazdy na błocie pośniegowym, a system głównych rowków w kształcie litery „V” minimalizuje oddziaływanie aquaplaningu i zwiększa do maksimum osiągi opony.
HANKOOK
Ice Bear W300
Opona ta jest jednym z najnowszych produktów koncernu Hankook, który pojawił się na rynkach Europy Zachodniej, gdzie od razu zdobył uznanie w oczach ekspertów z branży oponiarskiej i wśród klientów. W300 jest zimową oponą UHP, dostępną w indeksach prędkości H i V, przeznaczoną do samochodów osobowych o wysokich osiągach. Asymetryczny wzór bieżnika zapewnia znakomitą sterowność na śniegu i lodzie oraz na mokrej i suchej nawierzchni. Dzięki specjalnie zaprojektowanym, szerokim rowkom w centralnej części bieżnika Ice Bear W300 charakteryzuje się także doskonałą trakcją na mokrych nawierzchniach. Zastosowanie krzemionki w mieszance gumy zapewnia niskie opory toczenia oraz bardzo dobrą trakcję. W wielu publikacjach w prasie branżowej oraz w testach (ADAC, Auto Świat), opona W300 jest szczególnie polecana. Bardzo dobre właściwości tej opony potwierdzają również klienci w Polsce. Duża rozpiętość rozmiarów w szerokościach 195 - 265, profilach 35 – 60, średnicach 15-18 oraz indeksach prędkości H i V jest odpowiedzią na znaczny wzrost sprzedaży opon właśnie w tych segmentach rynku, ze szczególnym uwzględnieniem rozmiarów 195/65 R15 oraz 205/55 R16. Dystrybucją opony zajmuje się firma Latex z Opola.Więcej informacji znajdziecie na stronach www.hankookopony.pl
MICHELIN
Pilot Alpin PA3
Ta opona przeznaczona jest do pojazdów o bardzo wysokich osiągach. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań cechuje ją doskonała przyczepność, krótka droga hamowania oraz bardzo długa trwałość. Podczas zmiennych warunków zimowych jakość opony ma kluczowy wpływ na poziom bezpieczeństwa. Dzięki zastosowaniu nowych mieszanek gumowych (opartych na technologii Helio Compound zawierającej olej słonecznikowy) skrócono drogę hamowania o 2,8 m (w stosunku do opony Pilot Alpin PA2). Natomiast użycie technologii StabiliGrip sprawia, że elementy klocka bieżnika wzajemnie się zazębiają i blokują (zarówno w kierunku poprzecznym, jak i wzdłużnym). Dzieje się tak dzięki trójwymiarowym samoblokującym się lamelom. Dzięki temu ogumienie cechuje lepsza przyczepność, zarówno podczas szybkiej jazdy w zakrętach jak i ruszaniu czy silnego hamowania. Dodatkowo sztywniejsza rzeźba bieżnika zwiększa skuteczność systemów bezpieczeństwa czynnego takich jak ABS czy ASR. System StabiliGrip, użyty w tej oponie, gwarantuje również lamelom sztywną podstawę zapewniając większą stabilność i wytrzymałość przy dużych obciążeniach wynikających z szybkiej jazdy na autostradach. Te wszystkie czynniki pozwalają użytkownikom na niezwykle dynamiczną a zarazem bezpieczną jazdę nawet w trudnych i zmiennych zimowych warunkach pogodowych. Pilot Alpin PA3 posiada asymetryczną rzeźbę bieżnika, znacznie poprawiającą jej zachowanie w zmiennych zimowych warunkach. Wewnętrzna strona czoła bieżnika została opracowana z myślą o osiągach na drogach pokrytych śniegiem, dlatego też posiada ona większą ilość lameli oraz dodatkowe rowki i nacięcia. Skutkuje to polepszeniem precyzji prowadzenia pojazdu o 10 proc. oraz wzrostem przyśpieszenia w typowo zimowych warunkach o 5 proc. (w stosunku do opony PA2). Z kolei zewnętrzna część bieżnika pełni ważne funkcje na suchych drogach, poprawiając zachowanie i precyzję prowadzenia samochodu o 5 proc. w porównaniu do swojej poprzedniczki. Możliwość osiągania prędkości rzędu 240 km/h stawia przed konstruktorami opon jeszcze większe wymagania. Dlatego w oponach PA3 zastosowano lamele o bardziej skomplikowanej konstrukcji. System VTS (Variable Thickness Sipe – Zmienna Szerokość Lamel) gwarantuje automatyczne blokowanie się lamel w kierunku poprzecznym i wzdłużnym przy szerokości lamel 0,4 mm. Pozwala to na uzyskanie znacznie większej gęstości lamel na tej samej powierzchni oraz na szybsze występowanie efektu ich automatycznego blokowania na suchej nawierzchni. Natomiast szerokość lameli rzędu 0,6 mm umożliwia lepszą przyczepność oraz pewniejsze prowadzenie na drodze pokrytej warstwą śniegu czy błota pośniegowego. Pilot Alpin PA3 produkowana jest w rozmiarach od 16 do 18 cali.
Primacy Alpin PA3
Jest to nowa opona przeznaczona do komfortowych samochodów, o podwyższonych osiągach. W oponie zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań, które powodują, że nowy model wyznacza trendy w swojej klasie, zarówno w dziedzinie osiągów i bezpieczeństwa, jak i ekonomii. W okresie zimowym poruszamy się nie tylko po grubo ośnieżonych jezdniach, dlatego konstruktorzy Michelin postarali się, aby opona świetnie sprawdzała się także podczas jazdy po mokrych oraz suchych nawierzchniach, przy niskiej temperaturze. Pionierskie technologie sprawiają, że opona może zapewniać bardzo dobrą przyczepność przy coraz bardziej różnorodnych warunkach atmosferycznych. Droga hamowania na mokrej nawierzchni, w stosunku do poprzedniego modelu Primacy Alpin PA2, skróciła się aż o 1,7 m. Tak dobry wynik jest możliwy między innymi dzięki innowacyjnej technologii Helio - Compound, która wykorzystuje w mieszance gumowej bieżnika naturalny olej słonecznikowy. Pozwala to na lepszą dystrybucję energii na bieżniku, nawet w niskich temperaturach. W efekcie opona lepiej przylega do nawierzchni mokrej bez straty parametrów na nawierzchni suchej. Kolejną zaletą Primacy Alpin PA3 jest zwiększona przyczepność na śniegu. W porównaniu do poprzedniczki, nowy model zapewnia o 10 proc. procent lepsze przyspieszenie i poprawę prowadzenia w typowo zimowych warunkach. W Primacy Alpin PA3 zastosowano także technologię StabiliGrip (opis powyżej). W porównaniu do modelu Primacy Alpin PA2 nowa opona ma dodatkowo o 27 proc. gęstsze lamele, co oznacza tyle samo więcej pracujących krawędzi na bieżniku. W przypadku nowego modelu opór toczenia jest niższy o 7 proc. niż w przypadku Primacy Alpin PA2. Jednocześnie opona zachowała typową dla swojej poprzedniczki długą żywotność. Primacy Alpin PA3 dostępna jest w rozmiarach od 15” do 17” cali o profilach 65-55 i z indeksem prędkości H.