Dwa przedsiębiorstwa i dwie placówki naukowe podjęły współpracę w ramach nowego projektu. Jego głównym celem jest zwiększenie wydajności akumulatorów dla samochodów elektrycznych. Koordynatorem tych działań jest spółka Robert Bosch GmbH.
Partnerzy projektu pracują nad zwiększeniem mocy, bezpieczeństwa i żywotności pojazdów elektrycznych i hybrydowych, dzięki zastosowaniu inteligentnego sterowania pracą akumulatora. Podstawę technologiczną optymalnej wymiany danych pomiarowych i sygnałów sterujących ma stanowić innowacyjna metoda transmisji danych z wykorzystaniem obwodu elektrycznego tego urządzenia. Zastosowane rozwiązanie mogłoby w przyszłości umożliwić przesyłanie ważnych informacji do centralnego sterownika, bez specjalnego i kosztownego okablowania.
Dr Jens Strobel, koordynator projektu ze spółki Robert Bosch GmbH, wyjaśnia że dzięki nowej metodzie każde ogniwo akumulatora będzie indywidualnie nadzorowane i sterowane. Jeżeli efektywność któregoś z nich zmaleje, będzie można je wymienić bez konieczności wymiany całego akumulatora. Takie rozwiązanie obniży koszty oraz umożliwi zrównoważony rozwój mobilności.
W projekcie, obok firmy Bosch, uczestniczy także spółka Pro Design Electronic GmbH, szkoła wyższa oraz Instytut Technologii w Hanowerze (KIT). Niemieckie ministerstwo edukacji i badań przeznaczyło do maja 2016 r. kwotę 2,5 mln euro na wsparcie tego przedsięwzięcia, w ramach planu działań o nazwie „Energooszczędna i bezpieczna elektromobilność“.
(ik)