Niedawno fabrykę Bosch w Hildesheim opuścił dziesięciomilionowy egzemplarz rozrusznika Start-Stop. Seryjną produkcję tych urządzeń zapoczątkowano w 2007 r., kiedy popyt na technologię oszczędzającą paliwo stale wzrastał.
Dr Ulrich Kirschner, prezes działu branżowego Bosch Starter Motors and Generators, podkreśla że już co drugi samochód produkowany w Europie Zachodniej jest wyposażony w układ Start-Stop. Dodaje, że stanowi on niedrogi sposób zaoszczędzenia paliwa, co z pewnością przyczyniło się do sukcesu tej marki. Dzięki jego zastosowaniu można zmniejszyć zużycie paliwa, a tym samym emisję CO2, nawet o 5 proc. w trybie NEFZ (nowy europejski cykl jezdny), a w jego fragmentach miejskich nawet o 8 proc.
Wielu europejskich producentów samochodów stosuje technologię Start-Stop jako standardowe wyposażenie pojazdów, zarówno w małych autach oraz limuzynach. Zastosowano je w mniejszych samochodach użytkowych, a nawet modelach sportowych, wyposażonych w silniki o dużych mocach. Urządzenie firmy Bosch spotyka się także z rosnącym zainteresowaniem na rynku chińskim i amerykańskim.
(ik)